וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: נד מים ענקי מול חופי אוסטרליה

כמו גשם, רק הפוך: כך זה נראה כשאלפי גאלונים של מים נשאבים מהים לתוך ואקום ועולים בסערה השמימה. צלם על מסוק הצליח ללכוד בעדשתו את התופעה הייחודית בחוף מצפון לסידני

נד מים אינו תופעה נדירה באופן מיוחד - אבל רק לעתים רחוקות מתרחשת תופעת הטבע המיוחדת הזו במקום בו ניתן לראות אותה, ועוד יותר נדיר שהיא מתועדת בצורה כה מרהיבה כפי שתועדה השבוע מול אווקה ביץ' שבאוסטרליה, מצפון לעיר סידני. הסרטון יוצא הדופן, שצולם ממסוק, שודר על ידי חדשות ערוץ 7 של הטלוויזיה האוסטרלית.

נדי מים נוצרים כשמים מהים נשאבים כלפי מעלה אל תוך ענן מסוג קומולונימבוס. הסיבות המדויקות לתופעה אינן ידועות, אך הדבר קשור לזרימת אוויר אנכית מאזור חם לאזור קר יותר הנמצא מעליו, בשילוב עם רוחות חזקות. כל אלו יוצרים ואקום השואב את המים כלפי מעלה. לרוב, נותרים נדי המים מעל הים, אך כבר היו מקרים שבהם עלה נד מים על החוף וזרע הרס רב. מבחינות רבות דומה התופעה לסופת טורנדו.

לפי הדיווחים, עוד שלושה נדי מים זוהו בתוך זמן קצר מול אותו החוף, אולם רק אחד מהם תועד במצלמה. תושבי אזור סידני סבלו בימים האחרונים ממזג אוויר סוער במיוחד, שכלל סופות, גשם כבד ושיטפונות שגרמו לסגירת כבישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully