וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזי ארד פוטר כי הדליף מידע לתקשורת

פנחס וולף וגלעד גרוסמן

18.5.2011 / 0:02

בכיר לשכת רה"מ, שהדליף חומר רגיש לתקשורת, הוא עוזי ארד, ראש המטה לביטחון לאומי. היועמ"ש החליט שכיוון שלא היה מדובר בהדלפה מכוונת, לא יוגש נגדו כתב אישום אם יתפטר

ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, עוזי ארד, הוא המדליף בפרשת ההדלפות במשרד ראש הממשלה – וזו הסיבה שבגינה עזב את לשכת רה"מ. כך דווח אמש (שלישי) לראשונה בערוץ 10. על פי הדיווח, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט שלא להגיש כתב אישום בעניין נגד ארד, בהתניה כי ארד יפרוש מתפקידו, כפי שקרה בפועל.

על פי הפרסום, ביולי 2010 הטיל ראש הממשלה על שירות הביטחון הכללי לחקור בכירים בלשכתו, בחשד שאחד מהם הדליף מידע ביטחוני רגיש, שגרם לנזק ממשי ביחסיה הדיפלומטיים של ישראל עם אחת מבנות בריתה הקרובות.
במסגרת בדיקת השב"כ, נבדק ארד בפוליגרף, ו"צלח" את הבדיקה הראשונה. מלבד ארד נבדקו במכונת האמת כל בכירי הלשכה, וכולם נמצאו דוברי אמת. בינתיים, נמשכה בחשאי בדיקת השב"כ, וראיות חדשות שהגיעו לשב"כ הפכו את התמונה. לפי ראיות אלה, בניגוד להודעת השב"כ, לאחר שצלח את הפוליגרף הראשון התברר שארד היה זה שאחראי להדלפה, ככל הנראה בהערה שנאמרה בשיחת רקע עם עיתונאי, שלא יועדה לפרסום. היועץ המשפטי לממשלה החליט שלא להגיש כתב אישום בתמורה לפרישת ארד ובטענה כי לא מדובר בהדלפה חמורה, אלא בפליטת פה בשיחת רקע. הפרשה טופלה בפורום מצומצם, ולכן עד כה לא דווחה בתקשורת.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "איננו נוהגים להתייחס לדיווחים בנוגע לחקירות, גם כאשר הנטען בהם רצוף אי-דיוקים. יודגש כי ארד ביקש מיוזמתו לסיים את תפקידו בתום שתי תקופות כהונה. עם פרישתו ציין ראש הממשלה את תרומתו החשובה של ארד למועצה לביטחון לאומי, והוא מכיר בתרומתו של ארד למדינה".

משרד המשפטים: ארד נטל אחריות והודיע על פרישה

ממשרד משפטים נמסר אמש, בעקבות הפרסום בערוץ 10, כי לבקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובאישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, חקר השב"כ בחודשים האחרונים חשד להדלפה של "מידע רגיש במספר סוגיות". במסגרת החקירה נחקרו שורה של אנשים בלשכת ראש הממשלה, ובהם גם ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, עוזי ארד.

בינואר, בתום החקירה, פרסם משרד המשפטים הודעה לפיה נמצא כי ההדלפה לא בוצעה על ידי גורם כלשהו בלשכת נתניהו. במשרד המשפטים מבהירים כי הודעה זו היתה נכונה ומדויקת בשעתו, והתבססה על סיכום החקירה שהוצג על ידי השב"כ בפני היועץ. אולם, מספר שבועות לאחר מכן הגיע מידע חדש לשב"כ, בעקבותיו חודשה החקירה בנושא ההדלפות.

בהודעה שנמסרה אמש נכתב כי בסיום החקירה נטל ארד אחריות על השתלשלות האירועים שהובילה לפרסום המידע המסווג, למרות שהכחיש שהדליף את הדברים. לאחר מכן הודיע ארד על פרישתו. בעקבות פרישתו של ארד, ולאור טענתו כי לא היתה הדלפה מכוונת, הוחלט שלא להעמידו לדין.

"בנסיבות אלו, וכפי שאירע גם בעבר במקרים דומים אשר מטעמים מובנים אין בידינו לפרטם, סבר היועץ המשפטי לממשלה, בתיאום עם השב"כ, כי אין מקום לטפל בנושא זה באפיק הפלילי", נמסר בהודעת משרד המשפטי.

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully