וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "חתימת ההסכם - ניצחון גדול לטרור"

שעה קלה לאחר החתימה על הסכם הפיוס בין חמאס ופתח, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התריע פעם נוספת משיתוף הפעולה עם חמאס ואמר כי ההסכם הינו "מהלומה קשה לתהליך השלום"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטריגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בצהריים (רביעי) להסכם הפיוס הפלסטיני. בדברים שנשא בלונדון, לקראת פגישתו עם ראש הממשלה המקומי, דייוויד קמרון, אמר נתניהו כי "החתימה היום בקהיר היא מהלומה קשה לתהליך השלום, וניצחון גדול לטרור". דבריו של נתניהו נאמרו שעה קלה לאחר החתימה על הסכם הפיוס הפלסטיני במצרים.

"רק לפני שלושה ימים ספג ציר הטרור מהלומה חזקה מאוד בדמות חיסולו של בן לאדן", אמר נתניהו, "היום בקהיר הוא קיבל ניצחון, משום שכשאבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, מאמץ ומחבק את החמאס, אותו חמאס שמגנה את הפעולה נגד בן לאדן, שקורא להשמדת ישראל, שיורה טילים על ערינו ועל ילדינו - באותו הרגע השלום נוחל תבוסה, והטרור בעצם זוכה לניצחון גדול". נתניהו הוסיף ואמר כי "ישראל מוסיפה לדגול בשלום ולרצות בשלום, אבל אנחנו יכולים להשיג שלום רק עם אלה משכנינו שרוצים בשלום. מי שרוצים בחיסולה של מדינת ישראל ופועלים באמצעי טרור, אינם שותפים לשלום".

גם ראש השב"כ היוצא, יובל דיסקין, התייחס היום להסכם הפיוס ואמר כי הוא לא יחזיק מעמד. דיסקין הוסיף כי לדעתו, השמחה על החתימה תחזור על עצמה רק ביום בו ההסכם יתפרק. "ההסכם נותן אימג' של אחדות אבל לא חמאס ולא פתח יודעים כיצד יוכלו לממשו. אינני רואה פיוס על הקרקע בין שני הצדדים בשנים הקרובות", הסביר דיסקין.

דיסקין הוסיף כי ישנם תנאים רבים שהוא לא רואה כיצד יתמששו. "פתח לא יאפשר נציגות חמאס בגדה, וחמאס לא יאפשר נציגות פתח ברצועה. בנוסף, חמאס יידחה את תנאי הקוורטט", העריך דיסקין. "הדרמה הגדולה בהסכם הוא בחתימה, אבל היכולת לקיים אותו כמעט אינה קיימת. אני סבור שהסיכוי לפיוס בין פתח לחמאס בשנתיים שלוש הקרובות הוא קלוש". עם זאת אמר דיסקין, כי לדעתו בשל ההסכם, מצרים תהיה מעורבת יותר במו"מ להחזרת שליט.

"ישראל צריכה לבחור בין התנחלויות לשלום"

בצהריים נערך טקס החתימה החגיגי בין הפתח לחמאס, אשר התקיים במטה המודיעין בקהיר בהשתתפות נציגים של שני הארגונים, חברי פרלמנט פלסטינים, נציגים מכל הפלגים הפלסטינים, ראשי המודיעין המצרי שתיווכו בין הצדדים ואף שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון.

"בשנתיים האחרונות שאלו את ישראל מדוע היא אינה מנהלת משא ומתן עם הפלסטינים. בתגובה היא תהתה 'עם מי לנהל מגעים? עם עזה או הגדה?'. נתניהו גם אמר שעלי לבחור בין ישראל לבין חמאס. אמרתי כמה וכמה פעמים - חמאס הם האחים שלנו וחלק מהעם שלנו. נכון, יש בינינו מחלוקות רבות, אבל הם חלק מעמנו. נתניהו, אתה זה שצריך לבחור בין התנחלות לבין שלום", אמר אבו מאזן בנאומו.

אחריו עלה לנאום ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. "אנחנו מוכנים לשלם כל מחיר למען הפיוס", אמר משעל. "המערכה היחידה שאנחנו מנהלים היא מול ישראל בלבד. אנו רוצים מדינה פלסטינית עצמאית וריבונית על אדמות הגדה המערבית ורצועת עזה". בעקבות החתימה, יצאו לרחובות עזה מאות צעירים פלסטינים כשהם נושאים את דגל פלסטין וחוגגים את חתימת הסכם הפיוס שצפוי להביא לסיום הפילוג הפנים-פלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully