וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: ירידה במספר התיקים הפליליים שנפתחו לנערים

מנתונים שהוצגו בכנס של המשטרה עולה שחלה ירידה בפתיחת תיקים פליליים נגד בני נוער. עם זאת, קיימת עלייה בצריכת אלכוהול בקרב הנוער. המפכ"ל: "הטיפול קריטי"

בשנת 2010 חלה ירידה של 8.6% במספר התיקים הפליליים שנפתחו נגד בני נוער בהשוואה לשנה שקדמה לה – כך עולה מנתונים הוצגו היום (שלישי) בכנס הארצי של יחידות הנוער במשטרת ישראל. לפי הנתונים, 15,194 בני נוער נחקרו תחת אזהרה במהלך השנה החולפת ונפתחו נגדם תיקים פליליים.

עוד עולה, כי 33% מהעבירות שמבצעים בני הנוער הינן עבירות אלימות ונלוות לאלימות במוסדות החינוך. ב-2010 חלה ירידה של 13.6% במספר התיקים הפליליים שנפתחו לבני נוער בעבירות אלימות גופנית, וירידה של 6.7% במספר התיקים שנפתחו בעבירות נלוות לאלימות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, חלה ירידה של 5.4% במספר עבירות הרכוש בקרב בני נוער וירידה של 11% במספר עבירות הסמים בקרב בני נוער. עם זאת, מהנתונים עולה כי חלה עליה של 15% במספר הקטינים אשר ביצעו עבירות מין בשנה זו.

פחות עידוד ניתן לשאוב בתחום צריכת האלכוהול. מהנתונים שפורסמו היום עולה, כי בשנים האחרונות חל גידול בצריכת אלכוהול מצד בני נוער, כאשר 50%-60% מכלל בני הנוער צורכים אלכוהול. כ-30% מבני הנוער העידו כי השתכרו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה, לעומת 25% שעשו זאת לפני ארבע שנים. כמו כן, 25% מהם שתו לפחות פעם אחת בחודש האחרון חמש מנות משקה בתוך שעות אחדות, לעומת 19% לפני ארבע שנים. עוד עולה, כי גיל תחילת השתייה בקרב בני הנוער בישראל הולך ויורד וכי בנים שותים באופן מובהק יותר מבנות.

"ההישגים חסרי תקדים"

"אופן הטיפול המשטרתי בבני הנוער הוא קריטי להמשך דרכם. יש לנו השפעה על מסלול חייו של נער שמעד, והוצאתו ממסלול הפשיעה היא עבורנו מטרה לאומית, זה הדור שייעצב את פני המדינה בשנים הבאות", אמר מפכ"ל המשטרה הנכנס, רב-ניצב יוחנן דנינו. הוא סיפר כי אתמול ערך סיור באזורי בילוי של בני נוער וביקש לראות "מקומות בהם התקבלו בקשות אזרחים לנוכחות משטרתית מוגברת".

בתום הכנס, הגיע המפכ"ל ללשכת הגיוס המרכזית של משטרת ישראל בתל אביב וקרא לדור הצעיר להתגייס לשורותיה. "משטרת ישראל היא הכתובת לצעירים לעיסוק ערכי ואטרקטיבי המשלב שליחות וקריירה", אמר המפכ"ל.

ראש אגף חקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', אמר בכנס כי "השנתיים הקרובות מסומנות כשנים של התעצמות בתחום הנוער. האכיפה צריכה להיות נחושה, מרתיעה אבל צריך גם לדעת מתי נגמרת האכיפה ומתחיל הטיפול, הדבר הזה הוא מרכיב מרכזי בחוסן של חברה, אנחנו לא רק שוטרים חוקרים, אנחנו עוסקים בפעילות חברתית, ההישגים הם חסרי תקדים במאבק במכירת האלכוהול, שוטר זה תפקיד עם נשמה, שוטר במערך הנוער צריך שתהיה לו נשמה יתרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully