וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ליאור: "לעודד בדואים לשוב לערב הסעודית"

מוטי לוי

26.4.2011 / 19:06

במהלך כנס רמלה קרא רבה של חברון הרב דב ליאור לטפח תמריצים שיביאו להגירת בדואים חזרה לארצות מוצאם. על הסכסוך היהודי-ערבי אמר: "אין פיתרון לסכסוך הזה, שישביע את רצון הערבים"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

"יש לטפח את התמריצים, אפילו בכסף, ולעודד את השבתם של הבדואים לארצות מוצאם". כך אמר היום (שלישי) הרב דב ליאור, רבה של חברון ומבכירי רבני הימין, בכנס רמלה הרביעי שעוסק בנושא "בין ישראל לעמים". "היום יש הרבה שטחים בערב הסעודית, וגם בלוב יש כמה שטחים וכמה מקומות. להם יש מספיק שטחים", הוסיף הרב, וטען כי הפתרון ל"בעיה הבדואית" בנגב ובגליל היא פינוי הבדואים משטחים אלו. לדבריו, בניגוד "לנעשה בגוש קטיף", יש לסייע לבדואים שיפונו "מבחינה הומאנית".

ליאור שב וקישר את הסכסוך היהודי-ערבי להשתלטותם של הבדואים על קרקעות בנגב. "הנושא הזה של הבעלות על הקרקעות הוא חלק ממאבק כללי של הערבים נגד עם ישראל ונגד מדינת ישראל", אמר ליאור. "לכן, לעניות דעתי אין פיתרון לסכסוך הזה. אומרים סכסוך 'ישראלי-ערבי', אבל לנו אין סכסוך איתם. הם עושים את כל הסכסוך איתנו". הרב ליאור הוסיף כי "יש לנו מאבק על זכות שיבתנו לארצנו. אוכלוסיית הערבים מתנגדת לעצם קיומה של מדינת ישראל, הם מתנגדים לעצם קיומו של עם ישראל ולכן אני לא חושב שקיים פיתרון שיכול להשביע את רצונם".

כנס רמלה נוסד על ידי תנועת 'קוממיות' בשיתוף הגרעין התורני ברמלה ובחסות עיריית רמלה. מטרת הכנס הינה להעלות לדיון ציבורי סוגיות העומדות על סדר היום הציבורי בנושאים הקשורים לייחודו של עם ישראל וליחסיו עם העמים סביבו הן בתוך מדינת ישראל והן מחוצה לה.

"גאה במכתב הרבנים"

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, השתתף גם הוא בכנס והתייחס במהלכו למכתב הרבנים אותו יזם. המכתב קורא שלאלמכור או להשכיר דירות לערבים. אליהו אמר: "אני יכול לומר בציבור שאני גאה. בצפת פסק ההלכה עבד! ברוך השם בצפת לא מוכרים אדמות לנוכרים, וגם לא משכירים דירות". אליהו הוסיף כי במקרים בהם פונה אליו תושב עירו ומספר לו על "הפיתוי הכספי" שבמכירת דירות לערבים, הוא משיב לו כי הדבר אסור על פי ההלכה.

אליהו תקף את סיקור התקשורת במכתב הרבנים אשר, לדבריו, לא היה ראוי. "כולם מבינים את גודל הסכנה. הערבים אוכלים שכונה ועוד שכונה ואני צריך לתת דין וחשבון לאיזה עיתונאית? הפכנו להיות עבדים. להגיד לי שאני גזען? מי את שתגידי לי?", שאל אליהו בהתייחסו לראיונות בתקשורת בהם נשאל על גזענות.

בנוסף לרב שמואל אליהו התייחס לסוגייה גם הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן ונשיא ארגון רבני צהר, אשר חזר על עמדתו כי אין מקום לפסק הלכה גורף האוסר השכרת דירות לערבים. הוא הסביר כי אך ורק במקומות בהם מתרחש מאבק להשתלטות על איזורים יהודיים כגון צפת, באר שבע או עכו, אכן יש למנוע השכרת דירות בגלל הסכנה הלאומית הכרוכה בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully