וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים: "רה"מ טעה ביחסו למשפ' שליט בליל הסדר"

20.4.2011 / 15:05

גורמים במערכת הפוליטית מותחים ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא יצא אל משפחת שליט כאשר בילתה את ליל הסדר על המדרכה מול מעונו. "קצת נימוס לא היה מזיק"

הדעות חלוקות במערכת הפוליטית באשר להתנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו בליל הסדר, כאשר משפחת שליט שהתה מול מעונו הרשמי בירושלים ולא זכתה לכל תגובה ממנו.

ראשי שדולת שליט בכנסת, חברי הכנסת איתן כבל (העבודה) ומירי רגב (ליכוד), סבורים שראש הממשלה היה צריך לצאת אל המשפחה. "את גלעד הוא לא הביא להם לחג", אמר כבל לוואלה! חדשות, "אבל קצת נימוס לא היה מזיק. הוא יכול היה לצאת אליהם ולברך אותם לחג, ואולי אף להזמין אותם להסב עם משפחתו, גם אם היו מסרבים".

גם רגב חושבת שנכון היה שראש הממשלה ייצא אל המשפחה בליל הסדר, אולם גילתה הבנה להתנהלותו, לאור העובדה שערב לפני כן נתניהו ורעייתו שרה קיימו פגישה בת כשעה וחצי עם נעם ואביבה שליט במעונם בירושלים. לדברי רגב, "הלב נקרע מלראות את המשפחה. דיברתי עם נעם בערב החג, והוא אמר לי שלראש הממשלה לא הייתה שום בשורה. אין ספק שנכון היה שראש הממשלה ייצא אליהם בליל הסדר ויאמר שהוא מצטער לראותם על המדרכה, אבל כנראה הדבר לא נעשה בשל העובדה שהוא נפגש איתם יום לפני, ואני מברכת על קיום הפגישה".

"לדעתי, ראש הממשלה צריך לקבוע איתם פגישות סדירות", הוסיפה רגב, "אני מקווה שלאחר ההתבטאויות האחרונות של הרמטכ"ל בני גנץ, ועם חילופי ראשי השב"כ והמוסד, הדרג הביטחוני ייתן רוח גבית לכך שראש הממשלה ישנה את דעתו בעניין עסקת שליט".

יעקב כץ: "לשלוח את צה"ל לשחרר את גלעד"

לעומת השניים, יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ (כצל'ה), סירב להגיב להתנהלות האישית של נתניהו. "נתניהו הוא ראש ממשלה ויש לו את המעון שלו, ואנחנו לא יודעים בדיוק מה היה בבית ומה היו שיקוליו ואיפה היה או לא היה. העניין הפרטי לא מעסיק אותי". עם זאת, כץ מתח ביקורת נוקבת על התקשורת ועל "גורמים פוסט ציוניים", כהגדרתו, שלדבריו, "מנסים לנקז את המאבק נגד נתניהו דרך הנושא של גלעד שליט ודרך משפחת שליט".

כץ הוסיף: "אני מבין את משפחת שליט במאבקה אבל לא מקבל את עמדתה. אני מאשים בעיקר את התקשורת שאליה חוברים גורמים פוסט ציוניים שמנסים לערער את הלגיטימיות של המדינה לחשוב בצורה רציונלית ולא רגשית על עתידה. בשביל זה יש ממשלה וצבא. אני בטוח שהיו הרבה משפחות שילדיהם נרצחו כתוצאה מעסקת ג'יבריל ולא משמיעים אף אחד מהם. הייתי שמח שהצבא ישלח את חייליו לעזה, גם את בניי, כדי לשחרר את גלעד שליט, גם במחיר חייהם. מאחל למשפחת שליט שיראו את בנם בקרוב, שחיילי צה"ל ישחררו אותו ושמדינת ישראל לא תעשה שטויות ושלא תשחרר מחבלים", אמר כץ.

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, מתח ביקורת על נתניהו. "אין בהתעלמות של נתניהו ממשפחת שליט המציינת את סדר פסח על מפתן מעונו של ראש הממשלה משום חידוש והפתעה", אמר. "זה האיש וזה סגנונו. ראוי לזכור שהתמשכותה הבלתי נסבלת של טרגדית שליט היא באחריותו הישירה של נתניהו ומכאן גם התעלמותו השיטתית מההורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully