וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת: שלילת אזרחות ממורשעים בריגול וטרור

29.3.2011 / 0:01

ברוב של 37 תומכים מול 11 מתנגדים, אישרה הכנסת את התיקון לחוק האזרחות, המאפשר לשלול אזרחות למי שיורשע בעבירות של ריגול וטרור. ליברמן: מי שפוגע במדינה לא יכול ליהנות מפירותיה

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק האזרחות, המאפשר לבית המשפט לשלול אזרחות למי שיורשע בעבירות של ריגול, מעשה טרור, גרימה למלחמה, סיוע לאויב במלחמה ושירות בכוחות האויב. התיקון לחוק שיזמו חברי הכנסת דוד רותם ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו) עבר ברוב של 37 תומכים מול 11 מתנגדים.

ח"כ רותם אמר בתגובה לאישור התיקון לחוק כי "כל מי שיבגוד במדינה ויבצע מעשי טרור נגד אזרחיה יידע – נאמנות ואזרחות הולכים יחד. אין אזרחות בלי נאמנות". יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן אמר בתגובה כי "עוד הבטחה של ישראל ביתנו לבוחריה מולאה הערב במלואה – בלי נאמנות אין אזרחות".

ליברמן הוסיף כי "מי שפוגע במדינה לא יכול ליהנות מאזרחותה ומפירותיה. החוק, שאושר סופית בכנסת, יעזור להתמודד עם התופעה בה מנצלים את הדמוקרטיה בכדי לחתור תחתיה, ומי שנקרא אזרח משתף פעולה עם האויב. לצערי, היינו עדים למקרים כאלה אפילו מבין חברי כנסת ישראל".

"גם מיגאל עמיר לא נשללה אזרחות"

בשמאל מיהרו לגנות את החוק החדש. ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר לאחר אישור החוק כי "העוקץ של החוק היא באמירה שמדובר באזרחות מותנית בהתנהגות. אם נקבל עיקרון זה, הרי שמחר נוכל לקבל תוספת לחוק עם שורה של עבירות נוספות, נקבל את התפיסה שאזרחות ניתנת לשלילה כפועל יוצא ממעשיו של האזרח. החוק קובע את שלילת האזרחות כענישה. גם מיגאל עמיר לא נשללה אזרחות. למה לא מציעים לשלול את אזרחותו של מי שהיה נשיא מדינת ישראל והורשע באונס?".

ח"כ טאלב א- סנע (רע"מ-תע"ל) אמר כי "זהו המשך ישיר למתקפה הגזענית נגד הדמוקרטיה והשלטת משטר טרור ודיקטטורה דורסנית של הרוב. חקיקה זו מוכיחה, כי חברה הדוגלת בכיבוש עם אחר איננה יכולה להיות דמוקרטית. המשך מגמת החקיקה תביא לכך שהאו"ם יכריז על הציונות כתנועה גזענית ויטיל עליה חרם כפי שהיה עם דרום אפריקה בעקבות משטר האפרטהייד".

בתגובה לדברים אלה אמר השר עוזי לנדאו: "אנו עדים לקליפ והעם הלהקה בהרכב חסר - זו הלהקה שלא מפסיקה לדבר על גזענות ודמוקרטיה. אני זוכר את ביקורכם ב"דמוקרטיה" של קדאפי ובשאר אסד. אתם באים לכאן היום ומלמדים אותנו מה זו דמוקרטיה? אתם רוצים שניתן לכם חופש דעה אבל בעצם אתם רוצים להשמיד, לרצוח ולאבד. זה הסגנון של אותה מלחמה (48') דאז ושל הפצצה שהתפוצצה כאן בירושלים בשבוע שעבר. הבעיה שלכם שהובסתם. אם אתם חושבים שישראל תממן לכם את התכנסות הנכבה, כדי שתצטערו על כך שלא הצלחתם לעשות מה שרציתם, אתם טועים. אתם צריכים להתנצל בפני העם היהודי".

שר אחר, השר לענייני מודיעין דן מרידור הביע היום בישיבת סיעת הליכוד את התנגדותו לחוק ואמר כי "על פי דברי ראש השב"כ החוק מזיק לביטחון".

(עדכון ראשון: 22:24, 28.03.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully