וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר רשות המסים הואשם: "שלשל כספים רבים לכיסו"

גלעד גרוסמן

10.3.2011 / 8:58

אישום ראשון בפרשת "רשות המסים 2". מנהל יחידת שטח וחקירות ברשות דוד ואנונו הואשם בעבירות של סחיטה באיומים, לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. "פעל בתוך רשות המסים כבתוך עסק פרטי"

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד דוד ואנונו, ששימש כמנהל יחידת שטח וחקירות ברשות המסים, בגין עבירות של סחיטה באיומים, לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. מדובר בכתב האישום הראשון שמוגש במסגרת הפרשה שכונתה "רשות המסים 2". ואנונו נאשם בחמישה אישומים שונים. בית המשפט האריך את מעצרו בשבוע.

דוד ואנונו, בכיר ברשות המיסים, מובל להארכת מעצר בחשד לשוחד, פברואר 2011. אורי לנץ
"הטיל אימה על נישומים". ואנונו/אורי לנץ

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אסתי שלאין ממחלקת מיסוי וכלכלה בפרקליטות מחוז תל אביב, ואנונו שעבד כ-25 שנים במשרד האוצר וברשות המסים השתמש במעמדו הבכיר, נגישותו לגורמים ברשות וקשריו כדי לשלשל לכיסו סכומי כסף גדולים. לטענת הפרקליטות, ואנונו הטיל אימה על נישומים תוך חשיפת מידע מסווג בהליכים המתנהלים נגדם וכתנאי לקידום בעניינם ולטיפול בהם תמורת תשלום.

כמו כן נטען בכתב האישום, כי ואנונו נשא אצל הנישומים ציפיות שבאמצעות מעמדו הבכיר וכוחו הרב הוא יקדם את ענייניהם. בין היתר, נטען כי הוא דרש 50 אלף שקלים מהזמר קובי פרץ ומאמרגנו, יוחאי יעיש וזאת כדי לסייע להם בטיפול בענייניו של פרץ אל מול רשות המסים. עורך דינו של פרץ , אודי ברזילי, הבהיר כי אין למרשו קשר לכתב האישום.

"מדובר בפעילות עבריינית שיטתית, מסוכנת ומתוחכמת" נכתב בבקשת המעצר. "מעשים כגון אלה עלולים להוות סכנה של ממש לדמותו של השירות הציבור ולאופייה של החברה בישראל. מעשיו של ואנונו נעשו עבור בצע כסף ולשם מימון רמת חיים גבוהה ותוך מעילה בוטה באמונם של הממונים עליו ובאמון הציבור והוכיח כי אין לתת בו אמון כלל".

בפרקליטות טוענים כי ואנונו פעל בתוך רשות המסים כבתוך עסק פרטי כאשר יחד עם אחרים איתר קורבנות בעלי ממון חשף בפניהם מידע רגיש ומסווג ואיים עליהם שמצבם מול הרשות עגום וזאת כדי לסחוט מהם כספים. לטענת הפרקליטות, הוא יצר קשרים עם אנשים בתפקידים פוליטיים וזאת כדי לסייע לו לקדם את האינטרסים שלו והפך לכתובת עבורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully