וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קדאפי מוכן להתפטר תמורת ערבויות לשלומו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.3.2011 / 8:00

לפי דיווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט", שליט לוב שיגר שליח למועצה הלאומית הזמנית שהוקמה בבנגזי והציע לעזוב את מדינתו בתמורה לכך שיוענקו ערבויות לשלומו ולשלום משפחתו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

שליט לוב מועמר קדאפי שיגר אתמול שליח מטעמו אל המועצה הלאומית הזמנית שהוקמה בעיר בנגזי, אשר הודיע לה כי קדאפי מוכן להתפטר מתפקידו ולעזוב לחו"ל בתמורה לכך שיוענקו לו ולמשפחתו ערבויות לשלומו. כך דיווח הבוקר (שני) העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון.

העיתון, המצטט גורמים לובים המוגדרים "מהימנים", דיווח כי קדאפי הציב למועצה בבנגזי תנאי, לפיו תכונס ישיבת פרלמנט ובמהלכה יכריז על התפטרותו ועל העברת השלטון לידי המועצה הלאומית – כל זאת בתמורה להבטחת שלומו, שלום משפחתו וכספיו. "קדאפי התנה זאת בכך שתינתן לו עזרה לצאת לחו"ל, שלא ירדפו אותו שם ושלא יעמידו אותו לדין בינלאומי", הוסיפו הגורמים.

הגורמים לא פירטו מה הייתה תשובת המועצה הלאומית בבנגזי לשליחו של קדאפי. "עד כה אין תשובה רשמית לבקשתו של קדאפי, בין אם שלילית ובין אם חיובית", נאמר בדיווח. יחד עם זאת, הבהירו הגורמים כי הנטייה הכללית היא לסרב לנהל משא ומתן ודיאלוג עם קדאפי.

בתוך כך, מקורות לובים אחרים דיווחו לעיתון כי קדאפי נערך ל"קרב המכריע" בעיר הולדתו, סירת. לדברי המקורות, שליט לוב מסתייע בעשרות טייסים שכירי חרב מסוריה, אלג'יריה, אוקראינה, סרביה ורומניה, אשר מפציצים את המפגינים. "העיר סירת מהווה עבור קדאפי יעד אסטרטגי חשוב, שכן מדובר בבירתו הפוליטית וסמל לשלטונו", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully