וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הקליטה: ראשי ערים סרבו לקבל עולי פלשמורה

בדיון של ועדת הקליטה של הכנסת אמר מנהל אגף קליטת עולי אתיופיה במשרד הקליטה, דוד יאסו, כי "ישראל אינה ערוכה לקלוט את עולי הפלשמורה" וכי יש ראשי ערים שמתנגדים לשכנם בשטח

ועדת הקליטה של הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון בנושא קליטת עולי אתיופיה, במסגרת כנס באר שבע לשלום הילד באוניברסיטת בן גוריון. מנהל אגף קליטת עולי אתיופיה במשרד הקליטה, דוד יאסו, התייחס לנושא המימון של קליטת עולי הפלשמורה, וכן לכך כי ישנם ראשי עיריות בישראל שסירבו לקלוט את העולים.

"מדינת ישראל אינה ערוכה כלל לקליטת עולי הפלשמורה עליהם הוחלט לאחרונה בממשלה", אמר יאסו. משרדי הממשלה השונים הציגו דרישות כספיות המסתכמות בעשרות מיליוני שקלים שלא נמצא להם מענה בינתיים במסגרת התקציב". יאסו ציין גם כי ישנם ראשי עיריות בישראל שלא מעוניינים לקלוט עולים מאתיופיה, ואף מתנגדים להקמת מרכזי קליטה בתחומם. לדבריו, ראש עירייה גדולה בצפון נתן הוראה שלא לאפשר לאוטובוסים שהסיעו עולים מאתיופיה, אשר הגיעו לבחון דיור קבע באזור, לעצור בתחום הרשות שלו.

יו"ר ועדת הקליטה של הכנסת, ח"כ דני דנון (ליכוד), התייחס בישיבה לסוגיית ההטבות במשכנתא לעולים מאתיופיה. דנון אמר כי כיום, גם כאשר מחליטים לאשר משכנתאות גבוהות יותר לעולי אתיופיה, ההודעות על כך נמסרות באיחור, לאחר שהמשפחות כבר נאלצו לבחור מקום מגורים על מנת שניתן יהיה לשבץ את ילדיהם בבתי ספר. דנון קרא לממשלה לשפר את התנאים לקבלת משכנתא, אך הדגיש כי יש לעשות זאת במועד מוקדם דיו, כך שיאפשר למשפחות להתארגן.

"משרד הקליטה מחפש כותרות פופוליסטיות"

מרכז השלטון המקומי מסר בתגובה כי "טענות משרד הקליטה מקוממות ואינן נכונות. ראשי הרשויות הם אלו שעומדים בחזית העשייה האזרחית ובמקום שהמדינה תקלוט את העולים, עושים זאת ראשי הערים. חמור מכך, לעיתים קרובות מגלים ראשי הערים כי משרד הקליטה - במקום לקלוט את העולים באופן מסודר ומאורגן - פשוט שולח עולים ליישובים בפריפריה, ללא כל תיאום והכוונה עם הרשות המקומית או עם ראש העיר, ממש כמו בשנות ה-50 באישון לילה".

"כך מגלים ראשי הערים ועובדי העירייה רק בדיעבד עולים שמתגוררים בתנאים לא נאותים, במקלטים, במצוקה וללא תנאי היגיינה מינימלית. יש להדגיש כי קליטת עלייה היא אחד מן הפרויקטים הלאומיים החשובים שיש בישראל".

"הגדלת שירותי הרווחה וחיזוק שירותי התרבות על מנת לאפשר לעולים להיקלט בהצלחה דורשים משאבים עצומים ותקציבים גדולים בסדרי גודל של עשרות מיליוני שקלים, תקציבים אותם המדינה מסרבת להשקיע בעולים וברשויות קולטות העלייה.
צר לנו כי במקום להשקיע בעשייה ובמחויבות המדינה לתושביה,
מעדיפים במשרד הקליטה לחפש כותרות פופוליסטיות
על גבם של העולים עצמם וראשי הרשויות שכן פועלים וקולטים עלייה הלכה למעשה", תגובת מרכז השלטון המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully