וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיזיותרפיסטים ערבים: משרד הבריאות מפלה אותנו

אריאל נוי

27.1.2011 / 9:42

מעתירה לבימ"ש עולה כי 16 פיזיותרפסיטים, כולם ערבים בוגרי בתי ספר גרמנים בעלי ניסיון של כחמש שנים, עלולים לאבד את עבודתם בסוף החודש בשל דרישה לעבור בחינה כדי לחדש את רשיונם

משרד הבריאות מתנה בבחינה את חידוש הרישיון של פיזיותרפיסטים ערבים ישראלים, למרות שהם עובדים כבר שנים בתחום. כך עולה מעתירה שהוגשה בימים האחרונים נגד משרד הבריאות לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט מנהלי. על פי העתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין אברהם ברדוגו ועו"ד עאדל עאקל, מתבקש בית המשפט להורות למשרד הבריאות לחדש את הרשיון של 16 פיזיותרפסיטים, כולם ערבים בוגרי בתי ספר לפיזיותרפיה בגרמניה, העוסקים במקצוע לפחות חמש שנים, שעתידים להיות מפוטרים בסוף החודש בשל אי חידוש רשיונם.

עו"ד ברדוגו אמר לוואלה! חדשות כי "ה‏עתירה היא למעשה נגד משרד הבריאות, שמתנה את חידוש רישיון מקצוע בבחינה, לפיזיותרפיסטים ערבים ישראלים". לדבריו, אם לא תושג הסכמה, העוסקים בפיזיותרפיה משנת 2008 ואילך יידרשו לעמוד בשני תנאים נוספים בכדי לקבל רישיון: תואר ראשון ועמידה בבחינת רישוי.

"כל העותרים הינם פיזיותרפיסטים ערבים, שלמדו בגרמניה ועוסקים בתחום לפחות חמש שנים. לפני כניסה לתוקף של התקנות החדשות הם קיבלו במפתיע, בשנה האחרונה, הודעות ממשרד הבריאות הדורשות מהם לעמוד בבחינת רישוי, שאם לא כן לא יחודשו רישיונותיהם כבר בסוף חודש ינואר 2011", מספר עו"ד ברדוגו, "זה ממש אבסורד. מאלצים אותם ללמוד מחדש הכול. אז מה היה בשנים האחרונות כשהם טיפלו באנשים? זה היה לא חוקי וללא רישיון? קשה להבין את המדיניות הזאת".

"קבוצה זו מבקשת לקבל תעודה ללא כל בחינה"

העותרים טוענים כי ניסו בכל דרך להבהיר למשרד הבריאות שהדרישה להחיל עליהם את התקנות החדשות בצורה רטרואקטיבית היא בניגוד לחוק, אולם ללא הועיל. "לנוכח התנהלות משרד הבריאות והממונים מטעמו, שהמשיכו להתעלם מפניות העותרים תוך שהם מתעקשים בדרישתם חסרת הבסיס העובדתי והחוקי, הם פנו לבית המשפט. כמו שציינתי בעתירה - זו ממש עריצות מנהלתית המופגנת כלפיהם", אמר עו"ד ברדוגו.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "לפי חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות התשס"ח 2008 , כדי לקבל תעודת פיזיותרפיסט, על המבקש להיות בין השאר בעל תואר אקדמי ראשון בפיזיותרפיה. לימודי הפיזיותרפיה בגרמניה אינם לתואר אקדמי. בעבר, כאשר הונפקו תעודות הכרה במעמד, עד לשנת 2005, הכיר משרד הבריאות במוסדות הוראה אלו. חלוקת תעודות ההכרה בוטלה בעקבות פסיקת בג"ץ. בהוראות המעבר שבחוק נקבע, כי מי שלמד פיזיותרפיה שלא לתואר אקדמי בחו"ל במוסד שהכיר בו משרד הבריאות ומבקש תעודה, עליו לעמוד בבחינות מיוחדות, בנוסף לדרישות אחרות שמשרד הבריאות רשאי לדרוש . במקרה זה, על-פי החוק, לגבי קבוצה זו, נקבע כי עליהם לעמוד בבחינה בכתב מיוחדת אחת בלבד. קבוצה זו מבקשת לקבל תעודה ללא כל בחינה ובניגוד לדרישת החוק. עד לתאריך 30.1.11 ניתן להוסיף ולעסוק ללא תעודה בפיזיותרפיה . לאחר תאריך זה לצורך עיסוק בפיזיותרפיה, יש להחזיק בתעודת פיזיותרפיסט מטעם משרד הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully