וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומך חמאס? קבל פי שלושה בשר מהשכן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.11.2010 / 16:11

איך חגגו בעזה את חג הקורבן? קודם כל לא היו הפסקות חשמל, נציגי ממשלת חמאס עברו בית-בית וחילקו בשר וממתקים. לילדים הייתה אטרקציה חדשה: לונה פארק מגרוטאות ובור מים בתור בריכה

תושבי רצועת עזה תוהים בימים האחרונים מה גרם לכך שלא אירעו שום הפסקות חשמל במהלך ארבעת ימי חג הקורבן, לאחר שהורגלו לכך שלא עובר יום מבלי שהחשמל מופסק מספר פעמים למשך שעות ארוכות בכל פעם. "אין לנו מושג מה קרה", אמר לוואלה! חדשות אחד מעובדי תחנת הכוח בעזה. "בתחנת הכוח הכל עבד כרגיל כמו כל יום. לא הוספנו דבר ולא גרענו דבר. מי יודע, אולי ישראל הגבירה את זרם החשמל לקראת החג".

תושבי עזה מספרים שחג הקורבן, שהסתיים לפני מספר ימים, עבר בשקט יחסי וללא מחסור של מזון וציוד. "נציגי ממשלת חמאס עברו בית-בית וחילקו בשר וממתקים", סיפר לוואלה! חדשות מוחמד, תושב צפון הרצועה. "מי שנחשב לתומך חמאס – קיבל מעל 3 ק"ג בשר, מי שאינו תומך בחמאס – קיבל קילו".

פלסטינים שוחטים כבשים לרגל חג הקורבן בעזה. Khalil Hamra, AP
פלסטינים שוחטים כבשים לרגל חג הקורבן בעזה/AP, Khalil Hamra

- איך יודעים אם אתה תומך חמאס או לא?

"אצלי תלוי דגל צהוב על המרפסת (דגל של פתח – נ.י)", צוחק מוחמד. "לכן זה די ברור שאני לא תומך חמאס. מי שתלוי אצלו דגל ירוק (דגל חמאס – נ.י), הוא כנראה תומך חמאס".

- ומי שלא תלוי אצלו דגל על המרפסת?

"לחמאס יש את אנשי הביטחון שלו שיודעים היטב מי תומך חמאס ומי לא. אני תומך פתח וקיבלתי קילו בשר. שכנים שלי, תומכי חמאס, קיבלו יותר מ-3 ק"ג בשר. מרוב בשר, לא נשאר להם מקום במקרר אז הם הביאו לנו שנשמור במקרר שלנו".

במהלך החג ביקרו רבים מתושבי הרצועה באטרקציות החדשות שהקימה עבורם ממשלת חמאס: לונה-פארקים. "לקחו גרוטאות ברזל והקימו מתקנים רעועים", צוחק מוחמד. "יש כל מיני סוגים של מתקנים: נדנדות, מתקנים מסתובבים, מתקנים עולים ויורדים וכו'. אפילו לקחו גלגלים של מכוניות ישנות, תלו להם חבלים והפכו אותם למתקן מהנה לילדים. בנוסף הביאו חיות מכל הסוגים ופתחו אזור בלונה-פארק לגן חיות".

- והילדים נהנים?

"איך לא? הם לא ראו קופים אף פעם".

- לאן עוד לקחתם את הילדים בחג?

"לבריכה. פוערים חור באדמה, שופכים אליו מים, והנה לך בריכה. הילדים אוהבים את זה מאד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully