וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מחוייבים לקואליציה אם תאושר ההקפאה"

18.11.2010 / 9:41

לאחר איומים מצד המורדים בליכוד, הודיע יו"ר "הבית היהודי" כי מפלגתו "תראה עצמה משוחררת מכל המחויבויות הקואליציוניות שלה אם תאושר ההקפאה"

יו"ר מפלגת הבית היהודי, שר המדע דניאל הרשקוביץ, הודיע הלילה (חמישי) כי מפלגתו לא תתמוך בקואליציה אם חידוש ההקפאה יאושר. בפגישה עם פעילי המפלגה, אמר הרשקוביץ כי בכוונתו להבהיר לראש הממשלה, כי "אם הקבינט יאשר את ההקפאה - מפלגת הבית היהודי תראה עצמה משוחררת מכל המחויבויות הקואליציוניות, על כל המשתמע מכך". לדבריו, "אם ראש הממשלה יחליט להוציא אותנו מהקואליציה – זה יוכיח כי פניו לוויתורים נוספים, ואני מקווה ומאמין שלא כך הדבר".

הרשקוביץ המשיך ואמר, כי "אנחנו עסוקים כרגע במאבק נגד ההקפאה ועוד מוקדם להרים ידיים. נצטרך לעשות הערכת מצב ולראות האם פרישה מהממשלה מקדמת את האינטרסים שלנו או פוגעת בהם. קיים חשש שפרישה שלנו גם לא תביא לעצירת ההקפאה וגם תביא לצירוף קדימה ותאיץ ויתורים מדיניים".

"צביעות אמריקאית"

הרשקוביץ גינה את ההקפאה ואמר כי היא אינה מוסרית. "זו גם צביעות אמריקנית לדרוש הקפאת בנייה ליהודים במקומות שלטענתם שנויים במחלוקת, בעוד הפלסטינים ממשיכים לבנות באין מפריע. מה גם, שקיים חשש כבד שגם לאחר שלושה חודשים הם ימשיכו להפנות את הלחץ כלפינו במקום להפנות אותו כלפי הפלסטינים".

הרשקוביץ התייחס בדבריו למאבק של אנשי ימין שתקפו אותו על רקע העובדה שהוא הצהיר באופן נחרץ כי יפרוש מהממשלה אם תהיה הקפאה נוספת: "הם לא יטיפו לי מוסר", אמר. "בכלל, אני לא מוכן לקבל מוסר מכל אלה שלא הצביעו לבית היהודי כמו כל אלו שקראו להצביע לליכוד וכל מי שתמך בפילוג בציונות הדתית ולריצה נפרדת של ה'איחוד הלאומי'. כל אלו פעלו להחליש את כוחנו והביאו את הגזירות הנוראות שאיתם אנו מתמודדים היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully