וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק האזרחות: בגין מתנגד ויציע נוסח חדש

10.10.2010 / 7:50

רה"מ נתניהו יביא היום לממשלה את ההצעה לשנות נוסח הצהרת האמונים, כך שתכלול התייחסות לאופיה היהודי של ישראל. לא כל השרים יצביעו בעד. אפילו לא כל שרי הליכוד

נוסח הצהרת האמונים אמור לעלות לדיון בישיבת הממשלה, לאחר שלפני מספר חודשים התקיים דיון בנושא והממשלה החליטה שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יעקב נאמן יגבשו נוסח שיובא בשנית לאישור הממשלה. לאחר הדיונים שהשניים קיימו, הם החליטו כי הנוסח לא ישונה ויועלה לדיון בישיבת הממשלה. נוסח ההצהרה של מי שיבקש להתאזרח בישראל, שלא על פי חוק השבות, יהיה: "הנני מצהיר כי אהיה נאמן למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ואני מתכוון לכבד את חוקי המדינה".

מרבית השרים צפויים לתמוך בהצעת נתניהו ונאמן. עם זאת, מספר שרים כבר הודיעו שיתנגדו, בהם גם שרי הליכוד בני בגין ודן מרידור. השר בגין אמר אמש (שבת) לוואלה! חדשות, כי הוא מתנגד לשינוי בחוק, אולם במידה שבכל זאת יבקשו מחר לשנות את הנוסח הוא מתכוון להציע נוסח משלו, בדומה לנוסח שהציע בישיבת הממשלה שנערכה בחודש יולי: "אני מתחייב להיות נאמן למדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי". בניגוד להצעות של נתניהו ושל ברק, המחייבות בהצהרה רק מי שמבקש להתאזרח שלא מכוח חוק השבות, בגין דורש שהחובה להצהיר את הנאמנות בנוסח שלו תחול על כל מי שיבקש להתאזרח, כולל עולים חדשים, ללא הבדל דת, גזע ומין.

הערכה היא שבין 19 ל-23 שרים יתמכו בהצעה לתיקון החוק. אל יוזמיה, נתניהו ונאמן, צפויים להצטרף חמשת שרי ישראל ביתנו (אביגדור ליברמן, יצחק אהרונוביץ' וסופה לנדבר וכן עוזי לנדאו וסטס מיסז'ניקוב שנמצאים בחו"ל, ובמקרה הצורך ישאירו פתק הצבעה). עוד צפויים לתמוך בתיקון ארבעת שרי ש"ס: אלי ישי, אריאל אטיאס, משולם נהרי ויעקב מרגי. גם יו"ר הבית היהודי דניאל הרשקוביץ, ושרי הליכוד לימור לבנת, משה יעלון, יולי אדלשטיין, מיכאל איתן, גלעד ארדן, משה כחלון וישראל כץ יתמכו כנראה.

"ההצהרה לא תפגע במיעוט הערבי"

נגד ההצעה צפויים להצביע שרי מפלגת העבודה יצחק הרצוג ואבישי ברוורמן, וכן שלום שמחון ובנימין בן אליעזר שייעדרו מהישיבה, אך השאירו פתקי הצבעה נגד. אליהם יצטרף השר דן מרידור. יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק והשר בני בגין יגישו הצעות משלהם לנוסח ההחלטה. בשלב זה קשה להעריך כיצד יצביעו השרים סילבן שלום, יוסי פלד וגדעון סער. שר האוצר יובל שטייניץ תומך בעמדתו של ראש הממשלה, אך בעת ישיבת הממשלה הוא יעשה את דרכו מארצות הברית לישראל, ולכן לא ישתתף בהצבעה.

מוקדם יותר אתמול הודיע שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, כי הוא מתכוון לאפשר בישיבת הממשלה היום (ראשון) חופש הצבעה לשרי העבודה בעניין תיקון חוק האזרחות. ברק אמר הערב כי "הניסוח שהצעתי, שיכלול את תוספת המילים ברוח מגילת העצמאות, משקף בצורה הטובה ביותר את ערכי היסוד של מדינת ישראל".

ברק הוסיף כי "הצהרה זו לא תפגע במיעוט הערבי והצהרה בעלת אופי דומה נהוגה במדינות מתוקנות רבות בעולם". שר הביטחון אמר עוד כי מדובר בעניין מצפוני ולפיכך יאפשר לשרי העבודה להצביע כפי שיורה להם מצפונם.

עדכון ראשון: 00:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully