וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב קבילות החיילים: הזובורים בצה"ל נגמרו

3.5.2010 / 14:34

למרות הדו"ח החמור שפרסם על התעללות קצינים בצבא בפקודיהם, הצהיר הנציב יצחק בריק: "הנושא של הזובורים נגמר. יש תובנה עמוקה שאסור שזה יקרה יותר"

"הנושא של הזובורים בצה"ל נגמר. יש תובנה עמוקה שאסור שזה יקרה יותר. יש קווים אדומים שאותם לא חוצים". כך אמר היום (שני) נציב קבילות החיילים האלוף (במיל') יצחק בריק, לאחר שהגיש לנשיא המדינה שמעון פרס את הדו"ח השנתי, בו נחשפו מקרי התעללות בחיילים מצד מפקדיהם. במסיבת עיתונאים שערך במשכן הכנסת אמר בריק כי "אני אחד הנציבים הכי פחות סלחניים. מאז שאני בתפקיד מעל 13 מפקדים בדרגת סרן ומטה סיימו את תפקידם בשל בעיית נורמות וערכים".

"אני לא עוזב את המערכה עד שאני רואה שהפעולה הערכית בוצעה", אמר בריק והוסיף כי לתפיסתו "פיקוד ומנהיגות זה לא רק פקודות. זו דוגמה אישית, אמינות, מקצועיות ונחישות, אך מעבר לכל זו – הכרה של המפקד בצורך לשמירת הזכויות של החייל. רק מפקדים כאלה מצליחים להניע מוטיבציה. חייל שמאבד אמון במפקד - יש סכנה שהמוטיבציה תרד, והוא לא יסכן עצמו ללכת אחרי מפקדים שהוא לא מאמין בהם".

בריק אמר עוד כי מביקוריו בשטח עולה כי 90% מהקבילות החמורות בצה"ל עוסקות במפקדי המחלקות ובמפקדי הכיתות. לדבריו, "הם עדיין ללא ניסיון פיקודי. כדי לרכוש את הניסיון הפיקודי צריך להיות בשטח. אם לא מבינים שצריך להנחות וללוות אותם ולהסביר להם, חלק מהם מאבד את הביטחון, ובמקום להתקרב לחייל הם יוצרים יותר דיסטאנס. מפקדים כאלה צריכים ללכת ולחנוך ולומר מה מותר ומה אסור".

"צריך לומר למפקדים: ניתן לכם גיבוי בונה גם כשאתם טועים. אל תתביישו להתייעץ איתנו. כך לומדים ומשתפרים. רוב המפקדים בצה"ל פועלים כך. ומפקדים שלא, מוצאים אצלם את הבעיות". הוא הוסיף, כי "אנחנו בתהליך של ירידה בתלונות של חיילים נגד מפקדים. יש לנו בתוך הירידה הזו גם אירועים מאוד מאוד חמורים, הזובורים שהיה ביב"א של חיל האוויר ועוד, אבל אני דואג שבאירועים חמורים כאלה כולם יראו מה היה. בכלל, הנושא של הזובורים נגמר. יש תובנה עמוקה שאסור שזה יקרה יותר. יש קווים אדומים שאותם לא חוצים. זה הפך מטקסים להתעללויות. המודעות בעניין הזה הרבה יותר גבוהה".

בריק סיכם את דבריו באומרו כי "יש תחושה טובה מאוד של מפקדים שהצבא מוכן הרבה יותר למלחמה, ואני תופס את אותן נקודות חמורות אבל בסך הכל אנחנו בדרך הנכונה". בריק גם ניסה להסביר מדוע אין בדו"ח תלונות על הטרדות מיניות ואמר כי מדובר בנושא פלילי, שעל המשטרה לטפל בו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully