וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוסיה הוגברה הכוננות בנמלי התעופה

בעקבות שני פיגועי התופת ברכבת התחתית במוסקבה, בהם נהרגו לפחות 37 בני אדם, הוכרזה כוננות גבוהה גם בנמלי התעופה. שני הפיצוצים ארעו בתוך שעה בשתי תחנות מטרו שונות, ואף ארגון טרם לקח אחריות על פיגועי ההתאבדות. מדבדב: "נילחם בטרור ללא פשרות"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

מתקפת טרור במוסקבה. שני פיצוצים עזים אירעו הבוקר (שני) ברכבת התחתית בבירת רוסיה. לפחות 37 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו.

בעקבות פיגועי הטרור הכריז משרד התעופה האזרחי של רוסיה כי על כל נמלי התעופה במדינה להגביר את רמת הכוננות. שני הפיצוצים אירעו במהלך שעות השיא בתנועת המטרו בעיר, ויש חשש שמספר ההרוגים והפצועים יעלה. אף ארגון עדיין לא לקח אחריות על הפיצוצים במוסקבה. ראש עיריית מוסקבה אמר כי שני הפיצוצים ברכבת התחתית בעיר בוצעו על ידי שתי מחבלות מתאבדות. בעקבות הפיצוצים שותקו קווי המטרו של מוסקבה. ראש המחלקה לביטחון לאומי ברוסיה אמר כי ככל הנראה המחבלות המתאבדות הגיעו מאזור הקווקז

נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב הורה לכוחות הביטחון "להילחם בטרוריסטים עד הסוף". מדבדב אמר כי רוסיה תפעל ללא פשרות לשרש את הטרור משטחה. הוא הוסיף כי עדיין יש לכבד את זכויות האדם במהלך המבצעים המשטרתיים, מסר דובר הקרמלין.

רשתות הידיעות במוסקבה דיווחו הבוקר על שני פיצוצים בתחנות רכבת תחתית שונות. הפיצוץ הראשון אירע קרוב לשעה 7:00 (שעון ישראל) בקרון השני של הרכבת ופגע גם באנשים שעמדו על הרציף התחנה בלוביאנקה. מדיווחים ראשונים עולה כי בפיצוץ נהרגו 26 בני אדם ונפצעו כ-15, אחד עשר מההרוגים נהרגו על הרציף ו-15 הרוגים בתוך קרונות הרכבת. כחצי שעה לאחר הפיצוץ הראשון, החלו להתקבל דיווחים על פיצוץ נוסף שארע בתחנת רכבת תחתית שבקולטורי בעיר מוסקבה. במקום ישנם הרוגים ופצועים רבים. בשני הפיצוצים נהרגו כ-37 בני אדם ו-33 נפצעו. זוהי המתקפה החמורה ביותר מזה שש שנים, אז נהרגו לפחות 39 בני אדם ונפצעו כמאה בני אדם בפיגוע התאבדות בתחנת רכבת התחתית.

רבה של הקהילה הישראלית מטעם חב"ד במוסקבה, יעקב פרידמן, אמר לוואלה! חדשות כי נראה שסדרת הפיצוצים שאירעה בעיר קשורה למאבקים בין הרוסים לצ'צ'נים. לדבריו, "נכון לרגע זה לא ידוע לנו על נפגעים ישראלים או יהודים בסדרת הפיצוצים. אנחנו מניחים שזה לא מכוון נגד יהודים. אנחנו נערכים עם אבטחה מוגברת לאירועי הסדר השונים ברחבי מוסקבה, שבהם נארח כעשרת אלפים חוגגים".

משרד החוץ עדכן כי לכל שליחיו באזור שלום וכי בשלב זה לא ידוע על אזרחים ישראלים שנפגעו בפיצוצים. מנהל תקשורת ישראלית במשרד החוץ יוסי לוי מסר כי שגרירות ישראל במוסקבה ממשיכה לעקוב אחר הדיווחים.

עדכון ראשון: 7:30

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully