וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: המפקד הפך הכבאים למשרתיו האישיים

גלעד גרוסמן

14.2.2010 / 18:10

משה סוויסה, שהיה מפקד שירותי הכבאות בירושלים, מואשם בהפרת אמונים בגין תשלום כסף ליריבו כדי שלא יתמודד מולו וכן בשל ניצול עובדיו לצורך ביצוע עבודות עבורו ועבור משפחתו, ללא תשלום

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד מפקד שירותי הכבאות בירושלים לשעבר, משה סוויסה, בגין הפרת אמונים. לפי כתב האישום, סוויסה שילם לאדם אחר כדי שלא יתמודד מולו על תפקיד מפקד שירותי הכבאות, וכן הורה לכבאים שתחת פיקודו לתקן את רכבי בני משפחתו ולבצע עבורו עבודות אישיות.

סוויסה, בן 56, שירת בתפקידים שונים בשירותי הכבאות בירושלים במשך כ-30 שנה. ב-2005 הוא החליט להתמודד על תפקיד מפקד השירות. סגן מפקד השירות, רחמים תשרה, החליט להתמודד מולו. לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עדי דמתי-שגיא מפרקליטות מחוז ירושלים, סוויסה ביקש לשכנע את תשרה שלא להתמודד מולו ואף הציע לשלם לו עשרת אלפים דולר.

בשל הלחץ הכבד שהופעל עליו הסכים תשרה שלא להתמודד על התפקיד. סוויסה נבחר לתפקיד במאי 2005, ומספר חודשים לאחר מכן שילם לתשרה 5,000 יורו ו-5,000 שקל במזומן.

בנוסף, סוויסה נאשם בכך שניצל את עובדיו לבצע עבורו עבודות פרטיות ללא תמורה, בזמנם החופשי או במהלך משמרות שלהם. הוא נהג להזמין כבאים לביתו כדי שיבצעו תיקונים, ודרש מכבאים שעבדו במוסך של תחנת הכבאות לבצע תיקונים במכוניתו ובמכוניותיהם של בני משפחתו. הכבאים, שחששו לעבודתם, הסכימו.

עוד נטען שכבאי אחד ביצע שליחויות עבור סוויסה, בהן הסעות פרטיות מהבית לתחנה, שטיפת מכוניתו של סוויסה ומכוניות של משפחתו ואפילו חתימה על ערבות בנקאית עבור אחיו של סוויסה. לכבאים אחרים הורה סוויסה לבצע עבודות שיפוץ בביתו, שכללו עבודות נגרות, אינסטלציה וחשמל. כבאי אחר תיקן עבורו את מערכת הקולנוע הביתית שבביתו.

"התנהלותו של הנאשם פגעה באופן מהותי בטוהר המידות, תקינות המינהל ואמון הציבור, בכך שהנאשם ניצל באופן בוטה וכוחני את מעמדו וסמכויותיו להפקת רווחים אישיים", נכתב בכתב האישום.

(עדכון ראשון: 16:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully