וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יוצא לרוסיה: אירן בראש סדר השיחות

פנחס וולף

14.2.2010 / 10:52

ראש הממשלה נתניהו ייצא הערב למוסקבה וייפגש עם הנשיא מדבדב וראש הממשלה פוטין. השלושה ידונו בין היתר בהטלת סנקציות על אירן ובנושאים נוספים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לנסיעתו הערב למוסקבה, במהלכה ייפגש עם ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא רוסיה דימיטרי מדבדב.

נתניהו ציין כי הוא "רואה ברוסיה מעצמה חשובה וידידה חשובה". עוד אמר ראש הממשלה כי בכוונתו לדון עם פוטין ועם מדבדב "במגוון נושאים ובראשם בנושא האירני. צריך להפעיל סנקציות חריפות מאוד על אירן, כמו שמזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה "סנקציות מספקות". נדון בזה ובנושאים אחרים, כולל נושאים כלכליים ובילטרליים כדי להדק את שיתוף הפעולה בינינו. אנו מעריכים את הקשר שלנו עם רוסיה ורוצים שהיא תתמוך בזירוז המהלכים לקידום תהליך השלום".

ראש הממשלה התייחס גם להקמת גדר המכשול בגבול ישראל מצרים. לדבריו, "מדינת ישראל היא המדינה המערבית היחידה שאפשר ללכת אליה ברגל מאפריקה. יש עם זה בעיות ביטחוניות ובעיות של הסתננות. נתחיל היום בדיון, בטיפול ובהחלטה. אני רוצה להדגיש שהקמת המכשול לא תשלול מפליטי חרב להיכנס לישראל. אבל כן אדון בהקמת גדר ומכשולים. התכנית שנחליט עליה תתפרש על כמה שנים והעבודה תתחיל כבר השנה והיא תחזק את יציבותה ש מדינת ישראל".

נתניהו התייחס גם לטיפול בנושא ההגירה של אזרחים ממדינות אחרות לישראל. "אנחנו נטפל בנושא ההגירה על ידי צוות שאני אעמוד בראשו לקביעת חוק ההגירה. למדינת ישראל אין היום מדיניות הגירה ברורה שאמורה להבטיח את אופיה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל. זה דבר מתבקש שנים רבות ונממש אותו. הצוות יגיש את המלצתו לממשלה בזמן הקרוב".

נתניהו אף בירך את היועץ המשפטי לממשלה הנכנס יהודה וינשטיין, שזו ישיבת הממשלה הראשונה בה הוא משתתף. לדבריו, "התפקיד הזה מאתגר ומהחשובים בשירות הציבורי". וינשטיין השיב: "אני ער למשימות המונחות בפתחי ומקווה שאמלא אותם בצורה ראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully