וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יאפשר לישראלים להצביע בחו"ל?

פנחס וולף

8.2.2010 / 15:08

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת סיעת הליכוד כי בכוונתו לקדם חוק שיאפשר לאזרחים ישראלים להצביע בבחירות גם מחו"ל. נתניהו: "החוק יחזק את הקשר עם מדינת ישראל"

האם בזמן הטיול בהודו נוכל לקפוץ לשגרירות ולהצביע בבחירות בארץ? האם גם לאחר שנים של מגורים בניו יורק תישמר זכות ההצבעה שלנו? במסגרת ההסכם הקואליציוני בין ישראל ביתנו לליכוד עתידה לעלות בקרוב הצעת חוק בנושא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי בקרוב יובא לאישור חוק שיאפשר לכל אזרחי ישראל להצביע גם בחו"ל. "זה מקובל גם במדינות אחרות. החוק יתרום תרומה לקשר האזרחים עם מדינת ישראל, לזהותה ולעוצמתה", אמר נתניהו.

גם שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס להצעת החוק בפתח ישיבת סיעתו. ליברמן פירט את שאיפות מפלגתו במסגרת ההסכם הקואליציוני. ליברמן אמר כי בקרוב יובא החוק לדיון כמו גם חוק ברית הזוגיות, חוק הגיור וחוק האזרחות. "זה לא יהיה פשוט אבל מילה זה מילה ונעמוד בדברים. נעשה הכל לקיים את אותם הדברים שהבטחנו לבוחר", אמר ליברמן.

"מניעי החוק - פוליטים"

מיד לאחר דבריו של נתניהו מיהרו גורמים באופוזיציה לבקר את ההצעה. יו"ר האופוזיציה ציפי לבני מסרה בתגובה כי מניעיו של נתניהו בקידום החוק הם פוליטיים. ראש הממשלה מוכיח שהוא נכון למכור את עתיד המדינה לשותפיו הפוליטיים רק לשם שלמות הקואליציה שלו", אמרה לבני. "הזכות לקבוע את גורלה של ישראל צריכה להיות בידי אלה החיים בישראל ונכונים לשאת את מחיר החלטותיהם בבחירות – לטוב ולרע", הוסיפה.

ח"כ זאב בילסקי מקדימה אמר: "הצעתו של ראש הממשלה במסגרת פירעון החוב הקואליציוני לליברמן, לתת זכות הצבעה לכחצי מיליון ישראלים המתגוררים בחו"ל, מטילה צל כבד על מעשה הציונות. מדינת ישראל היא מדינה בעלת מאפיינים ייחודיים וההצבעה ביום הבחירות קובעת לא רק את איכות החיים במדינה, אלא גם את גורלנו, דהיינו החלטה על מעשה של מלחמה או שלום.
ההצבעה טומנת בחובה אחריות לתוצאותיה. מי שאינו מתגורר בארץ לא יישא באחריות לתוצאות ואנו שחיים כאן נצטרך להתמודד עם ההשלכות."

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון הביע פליאה על ההצעה ואמר: "מפתיע ומתמיה להיווכח באילו יוזמות חקיקה עוסקים האולטרה פטריוטיים שלנו. אך לפני שבוע הם עסקו בדה לגיטימציה ורדיפה של אנשי שמאל ישראלים בעניין קבלת תרומות מחו"ל, ועתה הם פועלים להכשיר הצבעת יורדים. ראוי שאת נבחרי הארץ ודיוקנה יקבעו רק אלה החיים בה. החיים אינם טוקבק".

גם בקואליציה לא ממהרים לברך על הצעת החוק. חבר מפלגתו של נתניהו, סגן השר איוב קרא הביע התנגדות להצעה ואמר כי, "מי שאינו חי כאן לא יכול להצביע. הזכאות היא לפי קביעת ביטוח לאומי. מי שמרכז את חייו בישראל הוא שיוכל להצביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully