וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בליכוד רוצים ליהנות מ"חוק הג'ובים"

פנחס וולף

5.1.2010 / 16:07

ההצבעה על "חוק הג'ובים", המאפשר מינוי של סגני ראשי ערים נוספים ושצפוי לעלות מיליונים, נדחתה לבקשת הליכוד. המטרה: "לוודא שהליכוד יקבל את חלקו בשלטון המוניציפלי כפי שהחוק יאפשר"

כנראה שגם הליכוד רוצה ליהנות מ"חוק הג'ובים". לאחר שוועדת הפנים אישרה את הצעת החוק בהכנה לקריאה שנייה ושלישית, ביקש היום (שלישי) בצעד מפתיע ח"כ דני דנון (ליכוד) לבחון מחדש את החוק, וכך נדחתה ההכרעה לשבוע הבא. דנון הסביר את בקשתו בכך ש"הנושא המוניציפלי כולל נושא סגני ראשי ערים, חשוב לכל המפלגות וגם לליכוד. בימים הקרובים נצטרך להסדיר את הנושא עם השותפים הקואליציוניים שלנו ברשויות המקומיות. אנחנו מוכנים ללכת לקראת השותפות הקואליציוניות עם החוק הזה, אבל לא נפקיר את אנשי הליכוד בשטח". גורמים במפלגת השלטון הוסיפו כי "טרם אישור החוק נוודא שהליכוד יקבל את חלקו בשלטון המוניציפלי כפי שהחוק יאפשר".

"חוק הג'ובים" צפוי לעלות מיליוני שקלים. על פי הצעת החוק, תוספת סגן ראש עיר בשכר תחול ברשויות המונות מעל 200 אלף איש שאינן נמצאות בגירעון. בנוסף, רשות שתגדל במהלך שנה וחצי ממועד הבחירות לרשויות המקומיות תוכל לזכות במדרגת הסגנים הבאה ולהוסיף סגן בשכר. עיריית ירושלים תהיה זכאית לתוספת של שני סגני ראש עיר.

במקור הוגשה הצעת החוק בבקשה להוסיף סגנים לעיריית ירושלים בלבד, וכך גם אושרה בקריאה טרומית. בעת ההכנה לקריאה ראשונה בוועדת הפנים הפתיע יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) כאשר הוסיף סעיפים שנועדו להוסיף סגנים לרשויות נוספות בישראל.

הצעת החוק קובעת עוד כי שר הפנים יהיה רשאי בנוסף לאשר סגן נוסף ללא שכר בכל הרשויות המקומיות בישראל, על פי בקשת ראש הרשות. ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר בתגובה כי "הציבור צריך לדעת היטב שגם סגן ראש רשות ללא שכר עולה כסף בשל הוצאות שונות כגון על פקידות, נהג, לשכה ושאר המנעמים".

ההערכה היא שמספר הרשויות המקומיות המונות מעל 200 אלף תושבים ועומדות בקריטריונים עומד על שש מלבד ירושלים, ונציגת משרד הפנים חשפה היום בוועדה כי עלות של כל סגן הוא כמיליון שקל בשנה.

"השחתת השירות המקומי"

נכון לעכשיו קשה להעריך את העלות המדויקת של החוק, מפני שטרם ידוע כמה סגני ראש עיר ללא שכר ימונו, מה יהיו ההוצאות הנלוות וכמה ערים יעברו את סף 200 אלף התושבים במהלך הקדנציה. עם זאת, חברים בוועדה העריכו כי העלות לקופה הציבורית תגיע בסופו של דבר למיליוני שקלים.

במהלך הדיון על החוק אמר ח"כ איתן כבל (העבודה) כי "עוברים פה הרבה חוקים בוטים, אבל זה אין לכם בושה. בסוף אלה שמחוקקים את החוקים האלה זה חוזר להם כבומברנג. תרשמו את זה לפניכם. לא ירחק היום שאתם תבואו ותבקשו לבטל כי באיזה ישוב שלכם זה לא יתאים לראש הרשות".

יו"ר השדולה למען הרשויות המקומיות, ח"כ זאב ביילסקי (קדימה) הוסיף כי "במו ידינו אנחנו גורמים להשחתת השירות המקומי. אנחנו לוקחים רשות מקומית שהזענו הרבה כדי שתתנהל טוב ומכניסים במו ידינו עוד ועוד ועוד ועוד. יום יבוא וכל 31 חברי המועצה בירושלים יהיו סגנים. אין אף צדיק שיבוא אליו סגן ראש עיר וידרוש את התפקיד והוא לא יסכים. אנחנו משחיתים את השלטון במדינת ישראל בכך שאנחנו ממנים סגנים בשכר במקומות שאנחנו יודעים שמה שמנחה זה הפוליטיקה".

חבר הכנסת אריה ביבי (קדימה) אמר בתגובה כי "כעת מתברר כי מה שחששנו ממנו קורה מול עינינו. כפי שחששנו, החוק מהווה פתח לשחיתות, ומחוק שהיה מיועד לירושלים בלבד הוא נהפך לסידור עבודה עבור עסקני מפלגות הקואליציה בשלטון המקומי. עצוב לראות שבעת שאנו נחשפים לקריסת מערכת הרווחה, הקואליציה עסוקה בהפניית מיליוני ¤ מכספי משלמי המיסים עבור סגנים לענייני כלום בעיריות ובראשויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully