וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה: הקמת המאגר הביומטרי תידחה בשנתיים

פנחס וולף ואייל דץ

17.11.2009 / 17:03

ועדה של שרים וחברי כנסת שהתכנסה בירושלים הגיעה להסכמה לאפשר קבלת תעודות זהות חכמות ללא הקמת מאגר. כמו כן סוכם כי בעוד שנתיים יבחנו השרים את הצורך בהקמת המאגר שוב

הקמת המאגר הביומטרי תידחה בשנתיים לפחות, כך מסתמן מישיבה של ועדת שרים וח"כים שהתכנסה היום (שלישי) בירושלים. בישיבה השתתפו, בין היתר, מזכיר הממשלה צבי האוזר, שר הפנים אלי ישי, השר מיכאל איתן, השר משה יעלון, שר הרווחה יצחק הרצוג ויו"ר ועדת החוקה ח"כ דוד רותם.

על פי המסתמן, הכנסת תאשר את הצעת חוק הביומטרי ללא החובה להקים מאגר, ובמשך השנתיים הקרובות ייחל 'הפיילוט' של תעודת זהות ודרכונים חכמים. כל אזרח שירצה לקבל את התעודות החכמות יקבלן, ויצורף אוטומטית למאגר, אולם מי שיבחר להישאר עם התעודות הישנות יוכל לעשות כן.

עוד עולה מהצעת הפשרה כי בתום 24 חודשים, תיערך התייעצות בין שר הפנים לשר המשפטים בדבר הצורך בקיום מאגר. במידה שהשניים יחליטו על הקמת המאגר, הם יזדקקו לאישור של ועדות החוקה, הפנים והמדע של הכנסת ולאישור מליאת הכנסת.

"חוק מסוכן שעשוי לפגוע קשות בחופש הפרט"

השר איתן, שהוביל את המאבק נגד המאגר אמר כי "לאחר מאבק של חודשים ארוכים הסתבר שהטענות שהשמעתי תחילה כבודד במערכת הפוליטית הוכחו כנכונות ומוצדקות. אני שמח על המהפך שחל בעמדת הממשלה. אמנם עדיף היה לו נושא המאגר היה מבוטל לחלוטין, אך גם דחייה בשנתיים וקביעת תהליך בקרה מורכב הוא מצב טוב יותר מהמצב שממנו חששתי בתחילת השבוע".

איתן אמר לוואלה! חדשות כי "צריך להודות לאזרחים, לארגונים החברתיים, לתקשורת ולמדענים שהצליחו לעורר את דעת הקהל ולהביא לשינוי".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) אמר בתגובה להחלטה כי "הליך גיבוש החוק הביומטרי היה כ"כ מהיר ודורסני, שרק ברגע האחרון הבינו החברים בקואליציה שהם בכלל לא תומכים בחוק הזה ולא מבינים את ההשלכות המסוכנות שלו. החוק הביומטרי הוא חוק מסוכן שעשוי לפגוע פגיעה קשה בחופש הפרט וטוב עשתה הקואליציה שעצרה את החוק ברגע האחרון. אני מקווה שהכנסת תשכיל שלא להעלות את החוק בשבוע הבא להצבעה אלא להחזיר אותו לדיון רציני ומעמיק בוועדת המדע בכנסת".

באגודה לזכויות האזרח הגיבו בסיפוק על ההחלטה ובירכו את השר מיכאל איתן ואת הממשלה כולה, על הרגישות שגילו לפרטיות האזרחים. עורך הדין אבנר פינצ'וק מהאגודה העריך כי רוב אזרחי המדינה לא יתנדבו לשמש כשפני ניסיון, והדגיש כי יש לוודא שהנפקת דרכונים בסטנדרט הבינלאומי לא תותנה ב"התנדבות" להיכלל במאגר ביומטרי. פינצ'וק אמר, כי "משמח לראות שיש משמעות לפעולה של אלפי אזרחים שיצאו למאבק על זכויותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully