וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"ס: "רמת המחיה של אסיר בישראל מהנמוכות בעולם"

12.10.2009 / 12:40

בדיון מיוחד שנערך בכנסת בעקבות העלייה במקרי ההתאבדויות בבתי הסוהר אמר נציב שב"ס, כי "בישראל יש מתקני כליאה מיושנים ובעייתיים. מרחב המחיה של אסיר בישראל הוא מהנמוכים בעולם"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

על רקע העלייה במספר ההתאבדויות בכלא, הודה היום (שני) נציב שב"ס, רב-גונדר בני קניאק, כי מצב מתקני הכליאה בישראל רחוק מלהשביע רצון. בדיון של ועדות הפנים וביקורת המדינה בכנסת אמר קניאק כי "מתקני הכליאה בישראל אינם מהמשופרים בעולם. בשנת 96 החלו להיבנות בתי סוהר חדשים, אבל נשארו בבתי הסוהר מתקנים מאוד מיושנים ובעייתיים שמחייבים השקעה גדולה בתקציב כדי לאפשר תנאי מחיה ראויה לאסירים".

קניאק הוסיף כי "מרחב המחיה שבו חי האסיר במדינת ישראל הוא מהנמוכים ביותר בעולם". עם זאת ציין קניאק, כי בתחום השיקום והטיפול באסירים ישראל ממוקמת גבוה בדרוג העולמי.

"כל מוות של אסיר הינו כואב, אנושי וטרגי, ושירות בתי הסוהר עושה מאמצים עצומים לצמצם את התופעה ככל הניתן", הוסיף קניאק. "מדובר ב"תופעה בינלאומית, שקיימת בכל ארגוני הכליאה בעולם. כמו כל ארגוני הכליאה בעולם, גם אנחנו מתחבטים בדרך הנכונה והאפקטיבית ביותר להתמודד עם התופעה הזו".

"הארגון עוסק באופן אינטנסיבי בשיפור תנאי האסירים. החלטנו מסיבה זאת לסגור את בית הסוהר אשמורת, ופתחנו בית סוהר חדש. אנחנו משקיעים הרבה מאוד כסף בנושא שיפוץ האגפים בבתי הסוהר הישנים שלנו. בסוף 2010 נשלים שיפוץ של כ-40 אגפים בבתי הסוהר. הרעיון המרכזי זה לאפשר לעצורים תנאי מחיה ראויים שירגישו שמדינת ישראל לא מתייחסת אליהם כאל החצר האחורית שלה".

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, אמר בוועדה כי ייבחן את הנעשה בארגון. "נעשה ביקורת על שב"ס ונבדוק בין השאר גם את נושאי ההתאבדויות", אמר המבקר. "אנחנו חוזרים לבצע פעולה כזו אחרי שנים שלא עשינו. הנושא הזה חשוב מאוד בעינינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully