וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במעלה אדומים תוקם שכונה חדשה בשטח E1

יהושע בריינר ונעמה טלמור

6.9.2009 / 13:30

למרות הידיעות על כך שראש הממשלה יקפיא את הבנייה בהתנחלויות, ראש עיריית מעלה אדומים מניח עובדות בשטח. מחר יקיים בני כשריאל טקס הנחת אבן פינה לשכונה במטרה ליצור רצף טריטוריאלי עד לירושלים

נועם אשל

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

האם הבנייה בהתנחלויות תוקפא או לא? בכל הקשור למעשים בשטח נראה כי הבנייה נמשכת. מחר יערוך ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל טקס הנחת אבן פינה לשכונה חדשה בשטח E1 השנוי במחלוקת. בטקס צפויים ליטול חלק גם השר עוזי לנדאו וחברי כנסת נוספים, זאת בתגובה לתכנון להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון. "לא נתפשר ולא נוותר על זכויותינו לבנות כאן", אמר כשריאל. השכונה, מבשרת אדומים, צפויה לכלול כאלפיים וחמש מאות מבנים, זאת במטרה ליצור רצף טריטוריאלי מירושלים למעלה אדומים.

השר לנדאו הגיב הבוקר בפתח ישיבת הממשלה על כוונתו של ראש הממשלה להסכים לדרישה האמריקאית להקפאת הבנייה בהתנחלויות. "אסור להשלים עם הקפאת הבנייה בהתנחלויות. זה מנוגד לצדק, אין בזה תבונה, לא פוליטית ולא מדינית. לא שוחחתי עם ראש הממשלה בנושא, אך אסור בשום אופן להסכים להקפאה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להודיע על כוונתו לאשר בנייה של כמה מאות דירות חדשות ביהודה ובשומרון, בנוסף על 2,500 הדירות שבנייתן כבר החלה. בפתח ישיבת הממשלה הגיבו כמה מהשרים על הידיעות לפיהן נתניהו יודיע על הקפאת הבנייה בהתנחלויות למעט המבנים שכבר החלו להיבנות וכמה מאות הדירות החדשות שייבנו ביהודה ושומרון.

בקדימה תוקפים את נתניהו

השר אלי ישי אמר כי העובדה שבירושלים לא תהיה הקפאת בנייה היא דבר חשוב. ההחלטה של נתניהו בנושא הזה נכונה ברמה האסטרטגית. ישי הוסיף כי "אני לא רואה שהפלסטינים מעוניינים בשלום אמיתי. בשני העשורים האחרונים הם הפרו את כל ההסכמים שנחתמו איתם".

בהמשך השבוע צפוי להגיע לישראל השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. במהלך השיחות ידונו נתניהו ומיטשל בתנאיה של ישראל להקפאת הבנייה בהתנחלויות ובתמורה שישראל תבקש לקבל מהפלסטינים וממדינות ערב.

בתוך כך, מפלגת האופוזיציה הראשית קדימה תקפה אמש בחריפות חסרת תקדים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע כוונתו לאשר בניית מאות יחידות דיור חדשות בגדה המערבית. זאם בטרם הכרזתו הצפויה על הקפאת הבנייה.

בהודעה רשמית של המפלגה נאמר, כי "נתניהו מתנהל בשרלטנות חסרת תקדים, הן מול הקואליציה שלו והן מול הטובות שבידידותינו, וכל שנותר לראות איזו שרלטנות תפגע יותר בישראל". עוד נאמר, כי "התנהלות זו, שמנסה לשקר את כולם כל הזמן, נידונה לכישלון חרוץ וכל תוצאתה - פגיעה מוכחת באינטרסים המדיניים והביטחוניים של ישראל. נתניהו קרץ ל'גוש' ופגע בדרכו בגושי ההתיישבות. ישראל צריכה מנהיגות יוזמת, שתוביל דרך עם חזון ולא כזו שגוררת את ישראל בכחש".

הודעת המפלגה באה בהמשך לדברים חריפים שאמרה אתמול יו"ר האופוזיציה ציפי לבני. בכנס ארגון גמלאי צה"ל אמרה לבני, כי "רואים שהממשלה הזאת רק רוצה להסתדר עם כולם, זה לא מוביל אותנו לשום מקום". לדברי לבני, "בתקופתנו בנו גם בירושלים וגם בגושי ההתיישבות, אף פעם לא אהבו את זה, אך מעולם זה לא היה בלב הדיון בין ישראל והעולם".

היא תלתה את ההבדל בכך שהממשלה הקודמת, בראשותו של אהוד אולמרט "לא עסקה במשיכת זמן ובניסיונות הישרדות". לטענתה, "בתהליכים האלה שמנסים לשרוד ולהסתדר עם כולם, לא נשמור על האינטרסים של ישראל ועל מה שחשוב לנו ולא נתקדם בדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully