וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הסכנה האירנית קודמת למאחזים

25.5.2009 / 18:16

רה"מ רמז לחברי סיעת הליכוד כי ייתכן שיוסרו מאחזים כדי לא לפגוע במאבק לבלימת הגרעין האירני. "הסכנה הולכת ודוהרת אלינו"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא היום (שני) לחברי סיעת הליכוד להימנע מביקורת על פינוי המאחזים הלא-חוקיים, כדי לא לפגוע במאבק נגד האיום האירני. "אנחנו לא נמצאים בזמנים רגילים", אמר. "הסכנה הולכת ודוהרת אלינו. הדבר הכי מסוכן לאורגניזם חי הוא לא לזהות סכנה. תפקידי הוא קודם כל בראש ובראשונה להבטיח את עתידה של מדינת ישראל. זה הדבר הראשון לפני כל דבר אחר". עוד הדגיש נתניהו את חשיבות היחסים בין ישראל וארה"ב. לדבריו, "מצבנו בבין 1996 ל-1999 לא דומה למצב היום".

נתניהו הבהיר לחברי סיעת הליכוד, כי סדר העדיפויות הלאומי צריך להיות מוכפף לצרכים הקיומיים של המדינה. "צריך להגיע לאחדות לאומית רחבה ככל האפשר כדי להדוף את הסכנה", אמר. "במציאות קלה לא צריך מנהיגות. הדבר הכי קשה הוא לשנות כיוון בזמן שרצים לקצה המצוק".

ראש הממשלה התייחס גם ליחסיו עם שר הביטחון אהוד ברק. לדבריו, "שר הביטחון ואני עובדים בתיאום. הוא אינו מנהל מדיניות עצמאית. גם במהלך מערכת הבחירות אמרתי שאנחנו מדינה שומרת חוק ושנטפל במאחזים הבלתי חוקיים. אם אפשר – בהידברות". נתניהו סיכם את דבריו בקריאה לאחדות ואמר כי "עלינו לאחד את הכוחות. אני מבקש את הבנתכם, אמונכם ותמיכתכם. כמו שאמר פעם מי שהמציא את המשפט המדהים: 'שעון החול מתקתק'".

ח"כ דני דנון, שהשתתף בישיבת הסיעה, אמר לאחר מכן, כי "רה"מ התבטא בנוסח שרון. אני חושש שהוא מתכוון ללכת לפשרות תחת האצטלה של האיום האירני. נושא המאחזים זה רק קצה הקרחון. משתמע שנתניהו הולך לעשות מהלכים דרסטיים. אפעל למנוע את זה ואדאג שערכי הליכוד יישמרו, כדי שלא נחזור לטראומת שרון. האיום האירני הוא לא סיבה לנסיגות ולביצוע מדיניות הפוכה ממדיניות הליכוד".

מוקדם יותר התייחס שר הביטחון ברק בישיבת סיעת העבודה לפינוי המאחזים הבלתי חוקיים. "ממשלת שרון התחייבה לפנות את המאחזים וממשלת אולמרט חידשה את ההתחייבות. העניין טופל על ידינו בשנתיים האחרונות כדי להגיע להסדר. פונו ארבעה מאחזים והגענו להסדר על המאחז הגדול ביותר – מגרון. מדינה חפצת חיים חייבת לקיים מרות על אזרחיה, ולכן הדברים יטופלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully