וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכבה ברשות: "אין תחליף לזכות השיבה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.5.2009 / 16:53

רבבות פלסטינים השתתפו בתהלוכות לציון יום השנה ה-61 לנכבה, ודרשו לשוב לבתיהם. מחר יקיים חמאס עצרות ענק ברצועה

ברשות הפלסטינית ציינו היום (חמישי) אזרחים פלסטינים רבים את יום השנה ה-61 ל"נכבה" – ה"אסון" הפלסטיני המצוין ביום הכרזת ישראל בתאריך 14 במאי 1948. רבבות פלסטינים ברחבי הגדה השתתפו בתהלוכות ועצרות, בהן דרשו לשוב לבתיהם. במחנה הפליטים טול כרם השתתפו מאות פלסטינים ב"תהלוכת השיבה" שבה קראו לאחדות לאומית ולהמשך העמידה האיתנה נגד הכיבוש. בנוסף נערכו עצרות גדולות גם בשכם, ג'נין, רמאללה ובערים נוספות.

משתתפי העצרות ברחבי הגדה המערבית נשאו שלטים שעליהם נכתב "אין תחליף לזכות השיבה", "זכות השיבה הפלסטינית אינה נתונה למשא ומתן" ועוד. בבתי הספר ברחבי הגדה שוחחו המורים עם התלמידים על "יום הנכבה" ועל זכות העם הפלסטיני "לשוב לאדמתו שממנה גורש בשנת 1948", כפי שנמסר בכלי תקשורת פלסטינים. בנוסף השתתפו התלמידים בעצרות ובתהלוכות ברחבי הגדה.

מחר לאחר תפילות יום השישי, צפוי חמאס לקיים עצרות גדולות לציון יום הנכבה ברחבי רצועת עזה. דובר חמאס בצפון הרצועה, עבד א-לטיף קאנוע, אמר כי "יום הנכבה" הוא יום שמטרתו לחזור ולהדגיש כי זכות השיבה ליותר משישה מיליון פליטים פלסטינים הינה זכות לגיטימית, לאומית וחוקית. הוא הוסיף ואמר כי למרות כל הניסיונות למצוא נוסחאות פשרה סביב נושא הפליטים, "חמאס לא יסכים להפקיר את זכויות עם הפלסטיני, ובראשן זכות השיבה".

  • עוד באותו נושא:
  • נכבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully