וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחמתם במבצע בעזה? צה"ל חוסך על חשבונכם

26.4.2009 / 13:37

בצה"ל החליטו שהקיצוץ בתגמול לחיילי המילואים יחול גם על לוחמי "עופרת יצוקה". "אנחנו לא מבקשים הרבה, רק שלא יקצצו את הקיים"

בעקבות הקיצוץ המיועד בתגמול המיוחד לחיילי מילואים, יוצאים היום (ראשון) לוחמים שהשתתפו במבצע "עופרת יצוקה" בדרישה לבטלו כך שלא יחול באופן רטרואקטיבית על החיילים שנטלו חלק במבצע. על פי החלטת צה"ל, צפוי הצבא לקצץ באופן משמעותי את התגמול המיוחד לחיילים שביצעו למעלה מ-26 ימי מילואים בשנה. התגמול אמור להיות משולם בתחילת מאי.

הזעם של חיילי המילואים כלפי הצבא הוא בעיקר בשל ההחלטה לבצע את הקיצוץ באופן שיחול גם על אלו ששירתו בשנת 2008, ולא רק על אלו ששירתו בשנה הנוכחית. לטענתם, ההחלטה לבצע את הקיצוץ באופן רטרואקטיבי נובעת מגיוס המילואים הגדול שבוצע במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ושיכריח את הצבא לשלם מעבר לתכנון המקורי. בימים הקרובים צפוי בג"ץ לדון בעתירה שהגיש ארגון "בלת"ם" בדרישה לבטל את הקיצוץ ולהשאיר את התשלום המיוחד על כנו.

"בשנה שעברה ביצעתי 30 ימי מילואים", מספר סמ"ר במיל' גיא לוטן, שלחם במבצע "עופרת יצוקה" בגדוד הנדסה שפעל בג'בלייה, "ושמחתי שלפחות אני אקבל מעט כסף מהמדינה על השירות. פתאום אני מגלה שאני לא מקבל אותו. אתה בא ותורם מעצמך, עוזב את הלימודים באמצע למרות שזה בעיה, ובהחלטה אחת אתה חש שפשוט לא מעריכים אותך".

גם רס"ל במיל' אורן זוננשיין, שלחם באזור רפיח, זועם על ההחלטה. "כל מלחמה אנחנו הראשונים לעזוב את הבית ואת העבודה בידיעה שניפגע מזה, אבל אנחנו באים רק על מנת לתרום מעצמנו. אנחנו בסך הכל מצפים שהצבא שמגייס אותנו יהיה בעדנו. אחוז קטן מאוד של אנשים הולכים למילואים ודווקא מהאחוז הקטן הזה לוקחים את הכסף. אנחנו לא מבקשים הרבה, רק שלא יקצצו את הקיים". לדברי זוננשיין, הוא צפוי להפסיד קרוב ל-3,000 שקלים בשל הקיצוץ הצפוי, אך לדבריו גם אם הדבר ייצא לפועל, הוא וחבריו ימשיכו לבוא. "אנחנו לא באים למילואים בשביל הכסף", הוא אומר, "אבל אנחנו - המעטים שבאים למילואים - מצפים שישימו אותנו תחת זכוכית מגדלת. אף אחד מאיתנו לא מתעשר מהמילואים, אבל אנחנו בטח לא חושבים שאנחנו צריכים להיפגע מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully