וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר: "נתניהו שואף לשינוי אמיתי בגדה"

שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר הביע אופטימיות לגבי המשך תהליך השלום. "צריך לקבל את פיתרון שתי המדינות"

ראש ממשלת בריטניה לשעבר ושליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר אמר הבוקר (שישי) בראיון לשבועון "טיימס" כי אין ברירה אלא להמשיך בתהליך השלום במזרח התיכון. "יש הרבה דאגה בעקבות הממשלה החדשה בישראל, וייאוש רב בעקבות מה שקרה בעזה, אבל צריך להמשיך מכאן", אמר בלייר. לדבריו ההתרחשויות בחודשים הקרובים יהיו משמעותיות. לטענת בלייר שלושת הדברים הנחוצים לקידום תהליך השלום הם קבלת פיתרון שתי המדינות, תכנית לשינוי רציני בגדה המערבית והקלת המצור על רצועת עזה. "אם דברים אלה יקרו, אנחנו בדרך הנכונה", אמר.

בלייר הביע אופטימיות ביחס לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "ברור שהוא שואף לשינוי פוליטי וכלכלי אמיתי בגדה המערבית". בהתייחסו לתכנית השלום הכלכלי של נתניהו, הביע בלייר תמיכה בתכנית בתנאי שהבנייה הכלכלית לא תהווה תחליף להכרה בעצמאות הפוליטית של הפלסטינים.

בלייר הביע גם את רצונו לשלב את חמאס בתהליך אך הדגיש כי הדבר תלוי בנכונותו של חמאס לזנוח את המאבק האלים בישראל. "ירי הטילים על ישראל אינו רק שגוי מוסרית, הוא גם חסר כל היגיון טקטי", אמר בלייר. עם זאת קרא בלייר לישראל להקל את המצור על רצועת עזה וטען כי הוא אינו יעיל ורק פוגע באוכלוסיה האזרחית.

לטענת בלייר אם הגורמים המתונים בחברה הפלסטינית יוכיחו כי ניתן להגיע להתקדמות בתהליך השלום, מעמדם הפוליטי יתרומם. בלייר הביע גם תקווה שפיתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני ישנה את הדינמיקה של העולם האיסלמי בכללותו. "פתרון הסכסוך יחזק את הגורמים המתונים באיסלם", טען בלייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully