וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אום אל פחם: שביתה כללית למניעת צעדת הימין

יהושע בריינר וניר יהב

22.3.2009 / 6:31

בישיבת העירייה קראו לקחת חלק בשרשרת אנושית שתמנע מכניסתם של פעילי ימין לעיר. מרזל ובן גביר: "אנחנו לא נבהלים מאיומים"

עיריית אום אל פחם והוועד העממי בעיר קיימו אמש (שבת) ישיבת חירום לקראת כוונתם של אנשי הימין הקיצוני, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, להגיע ביום שלישי השבוע לעיר כדי לקיים תהלוכה. משתתפי הישיבה החליטו לקיים שביתה כללית בעיר ביום שלישי ולקרוא "לכוחות הדמוקרטיים היהודיים לקחת חלק בשרשרת אנושית נגד הגזענות, שתמנע ממרזל ומבן-גביר מלהיכנס לעיר".

ברוך מרזל ואיתמר בן גביר אמרו בתגובה להודעת העירייה כי: "אנחנו לא נבהלים מאיומים. על המשטרה לפעול בנחישות כנגד מי שמאיים על חופש הביטוי והדמוקרטיה בישראל".

חברי כנסת ערבים, מחו גם הם השבוע על ההחלטה לאפשר לפעילי הימין לקיים את הצעדה בעיר. בחד"ש מתחו ביקורת נוקבת על הסכמת המשטרה לאפשר את קיום המצעד והזהירו מפני התלהטות רוחות. יו"ר הסיעה ח"כ חנא סוויד אמר כי המצעד הוא "מעשה התגרות לשמו". לדבריו, "חבל שבתקופה הזו המשטרה צריכה להקצות משאבים לאלפי שוטרים כדי לאבטח את ביקורם של הפרובוקטורים ההזויים הללו, במיוחד לאור החשש שהביקור עלול להתפתח לכיוונים לא רצויים וליצור עימותים".

הצעדה שנדחתה בעבר פעמיים, תחל בשעה 09:30 וישתתפו בה 100 צועדים בלבד. הפעילים יצעדו בדרכים צדדיות והם יורשו להניף את דגלי ישראל. המשטרה מצדה הודיעה כי מאות שוטרים יאבטחו את הצעדה. הכוונה לקיים צעדה של פעילי ימין באום אל פחם פורסמה לראשונה בוואלה! חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully