וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מפקדים מואשמים בגרימת מותו של חייל

יהושע בריינר

11.11.2008 / 17:34

רס"ל במילואים אסף וקסמן נהרג בהתהפכות נגמ"ש לפני שנה. מכתב האישום עולה כי הוא אולץ לנהוג על הנגמ"ש בניגוד לנהלים

שנה בדיוק לאחר מותו של רב סמל במיל. אסף וקסמן מראשון לציון, הגיש היום (שלישי) הפרקליט הצבאי הראשי תת אלוף אביחי מנלדבליט כתבי אישום נגד ארבעה ממפקדיו בגין גרימת מוות ברשלנות. וקסמן, בן 28 במותו, נהרג בחודש נובמבר 2007 כתוצאה מהתהפכות נגמ"ש במהלך אימון של גדוד מילואים ברמת הגולן. חמישה חיילים נוספים נפצעו באירוע באורח קל עד בינוני.

אחד מכתבי האישום הוגש נגד אלוף משנה שלומי כהן, ששימש כראש מטה עוצבת "המפץ" בו שירת וקסמן בחשד לגרימת מוות ברשלנות. כמו כן הוגשו כתבי אישום נגד מפקד הגדוד סגן אלוף במילואים אסף רפלד, מפקד הפלוגה, רב סרן דודי קלנר ומפקד הנגמ"ש סמל ראשון במילואים יפתח ניב.

נהג בנגמ"ש לראשונה לאחר 9 שנים

לאחר התאונה, פתח צוות חקירה של פיקוד מרכז צפון בשיתוף עם זרוע היבשה בחקירת המקרה ובמקביל נפתחה חקירת מצ"ח. בחודש פברואר האחרון פרסם אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט את החלטותיו בעקבות ממצאי ועדת החקירה שחקרה את מותו של וקסמן. האלוף החליט להדיח מתפקידו את מפקד פלוגת המילואים שהיה אחראי לאירוע ולנזוף במפקד הגדוד. כמו כן החליט כי ראש מטה עוצבת "המפץ", יקבל הערה פיקודית.

מממצאי ועדת החקירה שפורסמו בחודש ינואר, עלה כי וקסמן נדרש לנהוג בנגמ"ש למרות שלא עבר רענון נהיגה ממצה ולמרות שתשע שנים לפני כן לא נהג על נגמ"ש. בנוסף עלה כי התאמת שטח האימון לנהיגת נגמ"שים לא נבחנה.

הוריו של וקסמן שחקרו את נסיבות מותו באופן עצמאי במקביל לעבודת ועדת החקירה, דרשו כי יינקטו צעדים פיקודיים נגד הקצינים האחראים לרשלנויות האלה. "מהעדויות שבידינו, אסף התריע בפני מפקדיו כמה פעמים שהוא לא יודע לנהוג על נגמ"ש, אך זה לא הפריע להם לשבץ אותו במשימה זו", אמר לפני כחצי שנה האב השכול לאון וקסמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully