וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דב חנין יתמודד על ראשות עיריית תל אביב

אייל דץ

7.8.2008 / 11:07

ח"כ חנין מחד"ש, יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית, יתמודד על ראשות העיר תל אביב. יעמוד בראש התנועה "עיר לכולנו"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: איריס דומאני. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ח"כ דב חנין (חד"ש) הכריז היום (שני) על התמודדותו בבחירות לראשות העיר תל אביב שיתקיימו בנובמבר. חנין הודיע על כך במסיבת עיתונאים שקיים בגן מאיר בעיר. הוא יעמוד בראש רשימת "עיר לכולנו" - תנועה חדשה שחנין הוא אחד ממייסדיה.

חנין החל את דרכו הציבורית כיו"ר "חיים וסביבה" – ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל, המאחד יותר משמונים ארגונים סביבתיים בארץ. בנוסף פעל חנין במפלגות מק"י וחד"ש, וכן בארגוני שלום, ארגונים חברתיים וגופים העוסקים בזכויות אדם.

מאז תחילת 2006 מכהן חנין בכנסת מטעם סיעת חד"ש, ומשמש כחבר בוועדת הפנים והגנת הסביבה וכן בוועדה לזכויות הילד. חנין וח"כ הרב מיכאל מלכיאור (העבודה-מימד) עומדים בראש השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת, השדולה הגדולה ביותר בכנסת ה-17.

מאופניים עד מלחמה במזהמים

בין החוקים שיזם חנין בלט החוק להארכת חופשת הלידה מ-12 ל-14 שבועות – שהתקבל לפני כשנה, והצעת החוק להארכתה מ-14 שבועות ל-16 שבועות – שהתקבלה לאחרונה בקריאה ראשונה. גם חוק אוויר נקי רשום על שמו של חנין. כמו כן, יזם חנין את הצעת החוק "זיהמת - שילמת", לפיה יוקמו מנגנונים כלכליים שאמורים לתמרץ את התעשייה לעבור לטכנולוגיה נקייה, וחוקים סביבתיים נוספים: חוק הפחתת זיהום אוויר מתחבורה בערים, הצעת חוק עידוד תחבורת אופניים, חוק איסור גביית דמי כניסה לפארקים עירוניים ועוד.

"עיר לכולנו" היא תנועה על-מפלגתית המאגדת בתוכה עשרות פעילים מובילים מהמאבקים החברתיים והסביבתיים המתנהלים בשנים האחרונות בתל אביב. הבחירות המקדימות לבחירת מועמדי התנועה יתקיימו ביום חמישי הקרוב. הרביעייה הראשונה של המועמדים למועצה מטעם התנועה משוריינת לשני גברים ושתי נשים. בנוסף, תכלול השמינייה הראשונה לפחות נציג אחד של הקהילה ההומו-לסבית.

  • עוד באותו נושא:
  • דב חנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully