וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק הורה להטיל מצור על עזה

17.1.2008 / 22:20

לפי הנחיה של שר הביטחון, ייסגרו לחלוטין מעברי הגבול בין הרצועה לישראל. המטרה: להפעיל לחץ מסיבי מצד התושבים על חמאס

שר הביטחון אהוד ברק הורה היום (חמישי) לצה"ל ולמתאם פעולות הממשלה בשטחים לסגור לחלוטין את מעברי הגבול מישראל לרצועה. בהערכת מצב שקיים הערב ברק עם גורמים צבאיים הנחה למנוע כניסת משאיות וסחורות לרצועה, ובכך ליצור לחץ על ממשלת חמאס. במערכת הביטחון מציינים, כי העברה של תרופות וציוד הומניטרי תותר במקרים חריגים בלבד, וגם זאת בתיאום מראש ולאחר בידוק קפדני. המצור על העיר מתחיל כבר הערב, והוא צפוי להימשך במהלך הימים הקרובים. בנוסף, כמות הדלק המועברת לרצועה צפויה להמשיך ולהצטמצם.

במערכת הביטחון אומרים, כי פעולה זו היא המשך ישיר לפעולות צה"ל בימים האחרונים. המטרה היא הפעלת לחץ מסיבי מכיוון תושבי הרצועה על ממשלת חמאס, על מנת שזו תפסיק את ירי הטילים לעבר יישובי עוטף עזה.

"בשבוע האחרון, בו הפציצו חמאס וארגוני הטרור את יישובי עוטף עזה ואת שדרות, נכנס אותו מספר משאיות עם סחורות לרצועה בדיוק כמו בשבוע שקט. זהו מצב שלא ייתכן", אומרים גורמים במערכת הביטחון.

מוקדם הערב אמר ברק במהלך סיור בצפון הרצועה, כי הנסקציות נגד הכנסת סחורות לרצועה יוחרפו. "צה"ל ימשיך בפעולה מתמשכת ונחרצת, ואף יעמיק אותה - כדי להמשיך ולפגוע במבצעי ירי הקסאם, עד שזה ייפסק", הודיע ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully