וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה מפקירה את החקלאים בעוטף עזה"

פנחס וולף וספי קרופסקי

15.1.2008 / 13:27

קרלוס צ'אווז, בן 21 מאקוודור, מתנדב בקיבוץ עין השלושה, נהרג מירי צלף פלסטיני. ח"כ חרמש: החקלאים - בקו העימות הקדמי

שי מכלוף

תגובות חריפות במערכת הפוליטית על פיגוע הירי הבוקר (שלישי), בו נהרג המתנדב בשדות קיבוץ עין השלושה, ועל פעילות צה"ל ברצועה. "האירוע מראה שהממשלה מפקירה את התושבים בעוטף עזה ושאין לה פתרון לאיום הביטחוני על התושבים", אמר ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין. "לצערי הרב הפעם זה נגמר באסון".

"הפיגוע מוכיח שוב שקו התלם האחרון קבע מאז ומתמיד את גבולות ארץ ישראל", אמר ח"כ שי חרמש (קדימה), תושב קיבוץ כפר עזה ויו"ר שדולת הנגב בכנסת. חרמש הוסיף, כי "חובה על הממשלה והצבא להבטיח את שלום החקלאים היוצאים לשדות. קורבן זה שנפל היום מציב בפנינו את העובדה שוב, שהחקלאים נמצאים בקו העימות הקדמי".

גם ח"כ אבשלום (אבו) וילן (מרצ) הצטרף לקריאה להבטיח את שלום החקלאים. "צריך להבהיר כי ישראל תמשיך לחרוש את שדותיה עד לתלם האחרון בכל שטחה".

חשש מהסלמה בעזה

בימין תקפו את התנהלות הממשלה בעזה. "כמו במלחמת לבנון השנייה, גם עתה נמנע אולמרט מלהכריז על מלחמה ומצב חירום, למרות שהקרבות כבר החלו", אמר ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד). "מצב זה מונע מהאזרחים בנגב המערבי ובצה"ל להיערך כראוי ובזמן, דבר שגורם לאבידות מיותרות ועתיד להוביל לכישלון נוסף".

ח"כ ישראל כץ (ליכוד) הצטרף לקריאה לממשלה לנקוט בפעולה מקיפה בעזה. כץ גם בירך על חיסול בנו של "הארכי טרוריסט א-זאהר", אולם לדבריו, "פעולות נקודתיות בלבד לא יפתרו את הבעיה".

בשמאל, לעומת זאת, הזהירו מפני הסלמה בעזה בעקבות האירועים הבוקר. ח"כ רן כהן (מרצ) אמר, כי "רק אתמול שמענו בוועדת חוץ וביטחון את אולמרט מסתייג ממבצע בעזה, אך נראה כאילו מערכת הביטחון מנסה לדחוק בו בכוח ולהביא להסלמה מיותרת שתגרור עוד ועוד קורבנות משני הצדדים".

ח"כ טלב א-סאנע (רע"ם-תע"ל) כינה את המבצע הצבאי בשכונת סג'עיה "פשע מלחמה". לדבריו, "ישראל קיבלה אור ירוק מנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש לתקיפות בעת ביקורו בארץ בשבוע שעבר".

צילום וידאו: שי מכלוף
עריכה: יאיר דניאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully