וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: למרות המחאה, איני מתפטר

4.5.2007 / 1:12

150 אלף בני אדם הגיעו אמש לכיכר רבין כדי לדרוש את התפטרות ראש הממשלה. למרות זאת, אהוד אולמרט לא שינה את החלטתו להישאר בתפקיד

עשרות אלפי אזרחים התאספו אמש בכיכר רבין בתל אביב למחות נגד הממשלה בראשות אהוד אולמרט, תחת הססמה "כשלונרים הביתה". מארגני העצרת מעריכים כי 200 אלף איש הגיעו להפגין בכיכר, ואילו הערכות המשטרה נעות בין 130 ל- 150 אלף איש. למרות מספר האנשים הגדול שהתייצב למחות נגדו, ראש הממשלה אהוד אולמרט מתבצר בעמדתו. בגלי צה"ל דווח, כי בתגובה להפגנה, שב אולמרט והכריז שאינו מתכוון להתפטר מתפקידו. מקורביו אמרו הערב, כי על אף שהוא מכבד את המפגינים, לדעתו הוא האדם שצריך להוציא לפועל את מסקנות הביניים של ועדת וינוגרד. גם מקורבי שר הביטחון עמיר פרץ אומרים, כי הוא אינו אדיש להפגנה וכי הוא עדיין מתלבט באשר לעתידו.

העצרת נפתחה בבקשה של מנחת האירוע אסנת וישינסקי, אם שכולה שבנה ליאור נהרג בפיצוץ נגמ"ש בציר פילדלפי במאי 2004, לכבד את זכר הנופלים בדקת דומיה. הקהל הגדול נענה לה, והשתתק כולו.

"רבבות האנשים שנאספו כאן לדרוש את התפטרות ראש הממשלה לא מעידים על חולשת ישראל אלא על עוצמה", אמר מנהיג "תפנית" עוזי דיין בנאומו בעצרת. "הם מלמדים על חברה נחושה, מלאת אמונה וחשוב מכל - דמוקרטית". אחד אחרי השני קראו הנואמים, בפרפרזה על נאומו של אולמרט בזמן המלחמה, "עד כאן".

הסופר מאיר שלו, הנואם המרכזי, פתח את נאומו בעצרת בעקיצה אישית לאולמרט, באומרו "אמרת שאתה עובד אצלנו? אתה מפוטר". הוא פנה גם לשר הביטחון עמיר פרץ ואמר "אנחנו לעולם לא נשכח את שמך". הוא הוסיף נימה פוליטית לדבריו, כשטען כי אחד הגורמים לכשלון המלחמה הוא העיסוק הארוך במחסומים ובכיבוש. חלק מהקהל הגיב בקריאות בוז.

הפוליטיקאים לא נאמו

בהפגנה השתתפו ארגונים מכל קצוות הקשת הפוליטית. בעצרת הופיעו אביב גפן, סבלימינל, גלעד שגב, שי גבסו ונמרוד לב. בין הנואמים היתה נציגת פורום המשפחות השכולות אריאלה גולדמן, אמו של נועם גולדמן שנהרג במלחמת לבנון. מארגני ההפגנה החליטו לא לאפשר לפוליטקיאים לנאום בה, אך הם הזמינו אותם לקחת בה חלק.

בשעה 20:00 החלה תהלוכת סטודנטים מרמת אביב למרכז תל אביב, שהצטרפה למפגינים בכיכר רבין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully