וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע באילת: בין הג'יהאד לאל קאעדה

29.1.2007 / 12:40

3 ארגונים פלסטינים נטלו אחריות לפיגוע הבוקר. עם זאת, בשנים האחרונות התמקד עיקר החשש בדרום הארץ דווקא בארגונו של בן לאדן

שלושה ארגונים, בהם [[הג'יהאד האיסלמי]], גדודי חללי אל אקצא ו"צבא המאמינים", נטלו אחריות לפיגוע ההתאבדות שארע ב[[אילת]] הבוקר. בשנים האחרונות, עיקר החשש בדרום ישראל התמקד דווקא בארגון אל-קאעדה, האחראי לפגיעה באתרי תיירות בהם מבלים ישראלים, בעיקר בסיני, וש"סימן" את אילת כמטרה.

ב-2003 הוחלט להקים יחידה מיוחדת של חיל הים באילת, שתבצע בידוק ביטחוני לאוניות מסחריות שמגיעות לנמל, על מנת למנוע פיגועי טרור. היחידה הוקמה בעקבות החשש שאוניות העוצרות לתדלוק בנמלים של תימן וסעודיה עלולות להגיע לחופי אילת כשבהן פעילי טרור שהסתננו לאוניה בעת שעצרה בנמלים, במסווה של נוסעים או ימאים.

באוקטובר 2004 ביצע ארגונו של [[אוסמה בן לאדן]] סדרת פיגועים קשה נגד מטרות תיירות במספר מלונות ואתרי תיירות בטאבה ובראס א-שטן בסיני, פיגועים אשר גרמו למותם של 32 בני אדם ולפציעתם של מאות. הארגון ביצע פיגועים נוספים נגד מקומות תיירות ישראלים בשארם א-שייח ובעמאן.

כמעט שנה לאחר מכן, באוגוסט 2005, אל קאעדה ביצע את התקיפה הראשונה והאחרונה שלו באילת, נכון להיום. הארגון ירה לעבר אילת ועקבה קטיושות, שגרמו למותו של שוטר ירדני אשר שהה בספינה אמריקאית בעקבה. הקטיושה שנחתה סמוך לנמל התעופה באילת לא גרמה לנפגעים. את האחריות למתקפת הקטיושות נטל ארגון בשם "גדודי עבדאללה עזאם", שהוא אחד הארגונים המרכיבים את אל קאעדה. לאחר האירוע בוצעו בירדן מעצרים רבים במטרה ללכוד את האחראים לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully