וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לפני שהרג את זוגתו: "פיסטוריוס ירה בחברו"

חברו המתאגרף של האצן סיפר כי הוא שלף אקדח כדי להציגו לחבר אחר במסעדה: "כמעט פגע ברגלי, יכול היה לסיים את הקריירה שלי". בדיון על מעצרו הכחישה ההגנה כי מדובר ברצח

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(הנרצחת ריבה סטינקאמפ לפני מותה)

חברו של האצן האולימפי והפראולימפי, אוסקר פיסטוריוס, אשר חשוד ברצח חברתו, סיפר כי הספורטאי ירה בו בטעות בחודש שעבר – כך דיווח היום (שלישי) אתר "הסאן". "חבר של פיסטוריוס ביקש לראות את האקדח שהוא הביא עמו למסעדה", סיפר חברו המתאגרף, קווין לרנה. "הוא הוציא כדור מהאקדח, אבל כנראה שכח שיש לו אחד נוסף במחסנית. כשלחץ על ההדק, האקדח ירה והפחיד את כל יושבי המסעדה – הם היו בשוק", הוסיף לרנה.

אוסקר פיסטוריוס אצן דרום אפריקאי פורץ בבכי בבית המשפט. AP
"קופסאות על גבי קופסות" של סטרואידים. פיסטוריוס פורץ בבכי בדיון על מעצרו/AP

לרנה סיפר כי הכדור מהאקדח של האצן, המכונה "בלייד ראנר", כמעט פגע בו ברגלו: "כשהכדור נורה נשמע קול פיצוץ ונפצעתי באצבעות רגליי". לדבריו, "הירייה יכלה בקלות לפגוע ברגלי ולסיים את הקריירה שלי – הייתי בר מזל". לרנה ציין כי פיסטוריוס התנצל ארוכות והתקשר אליו בימים שלאחר מכן כדי להתנצל שוב, "והבטיח שזה לא יקרה שוב". אתמול ביקרו שוטרים באותה המסעדה ודיברו עם הצוות. עוד חשף לרנה כי פיסטוריוס נשא תמיד את אקדחו על ירכו כשיצא מביתו: "ידעתי שאוסקר וחבריו נשאו אקדח – זה היה לצורכי הגנה עצמית".

התביעה תבקש להרשיעו ברצח

הלווייתה של ריבה סטינקאמפ, שבה על פי החשד ירה פיסטוריוס למוות, התקיימה היום, כשבמקביל הגיע האצן לדיון בבית המשפט. "היא נתנה כל כך הרבה מעצמה ועכשיו היא איננה", אמרה אמה של ריבה אתמול, והוסיפה כי המשפחה מחפשת כעת תשובות. כשהוא מלווה בשוטרים, הגיע פיסטוריוס לבית משפט בקייפטאון, בירת דרום אפריקה, לדיון לקביעת לדמי הערבות שלו. התביעה הודיעה כי תגיש נגדו כתב אישום בחשד לרצח, וטענה שפיסטוריוס ירה שלוש יריות דרך דלת השירותים, שם על פי החשד הייתה סטינקאמפ. במהלך הדיון טען האצן כי חשד שפורץ נכנס הביתה. כמו כן טענו עורכי דינו בדיון כי מותה של סטינקאמפ אינו רצח.

אתמול סיפר מקור במשטרת דרום אפריקה לעיתון מקומי כי מחבט קריקט מכוסה דם נמצא בביתו של פיסטוריוס. מקור המקורב לחקירה מסר כי גולגולתה של ריבה הייתה "מרוסקת" וכי היה "הרבה דם על המחבט". המשטרה בודקת אם ריבה הותקפה במחבט או שמא השתמשה בו להגנה עצמית, ושללה את אפשרות כי פיסטוריוס ירה בה בטעות כי חשב שפורץ נכנס לבית, שכן סטינקאמפ כבר לבשה כותונת לילה.

"על פי החשד, הכדור הראשון פגע בירכה. אז היא רצה להתחבא בשירותים, והוא ירה עוד שלוש יריות", סיפר מקור במשטרה לרשת סיטי פרס. על פי החשד, ריבה ישבה על האסלה כשהיא נורתה ארבע פעמים בזרועה, ראשה, ירכה ואצבעותיה דרך דלת השירותים. פיסטוריוס טען כי נשא את גופתה עד הכניסה לבית, ושם ניסה להחיותה. לטענתו, בשלב זה כוחות משטרה ושכנים הגיעו למקום, לאחר ששמעו את היריות, וסטינקאמפ מתה בזרועותיו.

"קופסאות על גבי קופסאות" של סטרואידים נמצאו על ידי המשטרה בביתו של פיסטוריוס, שחשוד שהיה תחת השפעתם בעת שירה בחברתו. פיסטוריוס טען כי הוא "שמר את הקופסאות לחבר". אמש השהה מותג משקפי השמש "אוקלי" את החסות שלהם על פיסטוריוס, ומחברת "נייקי" נמסר כי היא אינה מתכוונת ללהק אותו לקמפיינים בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully