וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"את פצצה": כך יילחם צה"ל בהטרדות המיניות

10.2.2013 / 18:23

בקמפיין חדש שהשיק צה"ל נעשה שימוש בכרזות המתארות סיטואציות בעלות אופי מיני. "כך נבהיר מהו שיח נכון ומהו שיח בוטה ומיני", הסבירה יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים

דובר צה"ל

"עניין מטריד" – זהו שמו של הקמפיין שבו פתח היום (ראשון) צה"ל, אשר נועד לצמצם את תופעת ההטרדות המיניות בצבא. הקמפיין כולל פרסום סרטוני הסברה בכלי התקשורת, שיעורים בנושא לחיילים והרצאות למפקדים. בין היתר מופיעות בו גם כרזות המציגות מצבים בעלי אופי מיני, תחת האמרה: "כשמדובר בהטרדות מיניות, זה מתחיל במילים ונגמר במשפט". יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים, תת-אלוף רחל טבת-ויזל, אמרה לוואלה! חדשות כי מטרת הקמפיין היא למנוע את תופעת ההטרדה ולהבהיר כיצד שיח מטריד הופך להטרדה מינית. "במסגרת הקמפיין נבהיר מהו שיח נכון ומהו שיח בוטה ומיני", אמרה. היא הוסיפה כי צה"ל רואה בחומרה רבה כל סוג של הטרדה מינית.

כרזות מתוך קמפיין צה"ל נגד הטרדה מינית. דובר צה"ל
מתוך הקמפיין החדש/דובר צה"ל

מנתוני לשכת יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים עולה כי בשנת 2012 הוגשו כ-500 תלונות של חיילים וחיילות בגין עבירות מין. מחצית מהתלונות קשורות להטרדה מינית פיזית ומחצית הן על רקע מילולי. 10% מסך התלונות הוגשו על ידי גברים, ו-3% מהן היו בגין עבירות מין קשות, כגון אונס, מעשה סדום והתעללות מינית. מניתוח של כלל התלונות עלה כי עיקר התקיפות לכאורה הן מצד מפקדים ונגדים בדרגים זוטרים. עם זאת, נמצא כי בשנה החולפת חלה ירידה קלה במספר התלונות לעומת שנת 2011.

בשנה האחרונה נשפטו עשרות חיילים בגין עבירות פליליות מהתחום המיני, כשאחד הסיפורים המוכרים ביותר היו של מדריך מבית הספר הטכני של חיל האוויר שנשפט לעשרה חודשי מאסר בפועל בגין קיום יחסים אסורים עם קטינות שלמדו במקום. תת-אלוף טבת-ויזל סיפרה כי בשנה החולפת נרשמו בין היתר גם מקרים בהם מפקדים נשקו על הלחי של החיילת בניגוד לרצונה והודחו מהצבא. כמו כן, ב-2012 הוגשו שתי תלונות נגד קצינים בכירים, כאשר אחד התיקים נסגר והשני נמצא בבירור פיקודי.

במקביל לפעילות ההסברה הוחלט בצה"ל להקים את "מרכז מהו"ת" (מרכז התמודדות ותמיכה) שמקבל תלונות מחיילים וחיילות במקרים של תקיפה מינית, מסייע בליווי למשטרה הצבאית ולבית הדין הצבאי ומצמיד גם עובדות סוציאליות ופסיכולוגים במידת הצורך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כרזות מתוך קמפיין צה"ל נגד הטרדה מינית. דובר צה"ל
כרזות מתוך קמפיין צה"ל נגד הטרדה מינית/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully