וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול ישראל: בוטל מינויו של מיקי מירו

26.1.2012 / 12:06

בית הדין לעבודה ביטל את המינוי של מירו למנהל קול ישראל וקבע כי הליכי המכרז לא היו תקינים וכי יש לקיים מכרז חוזר

בית הדין לעבודה בירושלים ביטל הבוקר (חמישי) את מינוי של מיקי מירו לתפקיד מנהל קול ישראל וקבע כי הליכי המכרז לא היו תקינים, ועל כן יש לקיים מכרז חוזר לתפקיד.

השופט איל אברמי קיבל את טענת אגודת העיתונאים בירושלים ולפיה הרכב הועדה היה פסול והורה לקיים מרכז חדש בהרכב שיקבע לפני הנהלים והשתתפות שלוש המועמדים שהיו במכרז הקודם: מיקי מירו, אריה שקד ואליהו-בן און.

ביום כינוס וועדת המכרזים בה נבחר מירו לא היה מנכ"ל לרשות השידור, ואת מקומו בוועדה מילא צביקה צימרמן, מנהל כוח האדם ברשות השידור. "נעיר כי מטעם הרשות, מצאנו גרסאות סותרות בנוגע למינויו של מר צימרמן", נכתב בתשובת בית המשפט. "ראוי לשוב ולהדגיש כי רשות השידור לא יכולה באופן חד צדדי לשנות את הרכב וועדת המכרזים עליו הוסכם", העיר השופט על התנהלותה של רשות השידור בנושא.

השופט התייחס גם לטענותיו של יו"ר אגודת העיתונאים בת"א יוסי בר מוחא בדבר התערבות פוליטית במינוי וקיומה של "מאפיה פוליטית" וכינה אותן "ספקולציות חסרות בסיס ראייתי". "לא מצאנו לכך כל ראיה ממשית", נכתב בהחלטה. "טענותיו של בר מוחא כלפי העדים של רשות השידור לא הוכחו ולא נמצא להן תימוכין".

בית הדין הדגיש כי "לא מצאנו כל פגם בכישוריו של מר מירו לשמש כמנכ"ל קול ישראל. הפגם שנפל ועליו הצבענו התייחס אך להרכב חבריי הוועדה שבחרו בו".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור תלמד את החלטת בית הדין ותפעל על פיה. יודגש, כי בית המשפט חזר והדגיש בפסיקתו כי לא נמצא כל פגם בכישוריו של מר מירו לשמש מנהל קול ישראל". מירו מסר: "אני מכבד ומעריך את החלטת בית המשפט ונערך למכרז הבא".

מיכאל (מיקי) מירו מונה לתפקיד מנהל קול ישראל ביולי 2011. והחודש הסתיימו ששת חודשי הניסיון שנקבעו לו על פי תנאי המכרזים ברשות השידור שבסיומם יש להחליט האם המועמד ימשיך לכהונה מלאה של שלוש שנים. השופט ציין הבוקר בהחלטתו כי אין פגם בהתנהלותו של מירו, אלא בהרכב הוועדה שבחרה בו.

דני זקן יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים ציין: "מצער כי שוב נזקקת התערבות בית משפט כדי לקיים הליכים תקינים ברשות השידור. האגודה תמשיך בניסיונותיה להידבר עם הנהלת הרשות בכל הנושאים כדי להימנע ככל שניתן מנקיטת צעדים ארגוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully