וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרת החוב מתקרבת: האשמות בין ביינר לאובמה

הן נשיא ארה"ב ברק אובמה והן דובר בית הנבחרים ג'ון ביינר טוענים כל אחד כי השני לא מעוניין בכנות בפיתרון משבר החוב של ארה"ב. בתוך כך נראה כי ארה"ב עשוייה ליהנות מארכה של שבוע

שבעה ימים לפני התאריך בו עלולה ארה"ב לשבור את תקרת החוב שלה ולהיקלע לחדלות פירעון נראה הבוקר (רביעי) כי המגעים בין הרפובליקנים לדמוקרטים נקלע למבוי סתום. אתמול החליפו נשיא ארה"ב ברק אובמה ודובר בית הנבחרים ג'ון ביינר האשמות טלוויזיוניות נדירות בהן טען כל צד כי הצד השני אינו עוסק במשא ומתן כן על מנת להימנע מחדלות הפירעון אותה הגדירו כאסון. אובמה הגדיר את המגעים בין הצדדים "קרקס מפלגתי בן שלוש זירות" בעוד ביינר טען כי אובמה "לא מסוגל לקבל כן כתשובה".

עוד בנושא משבר החוב האמריקאי:

ארה"ב: הוויכוח על תקרת החוב נמשך והשעון מתקתק
המאבק על תקרת החוב בארה"ב: מי ימצמץ ראשון?
אובמה פוצץ פגישה עם הרפובליקנים על תקרת המס

שני הצדדים הציגו תכניות חקיקה שונות לפתרון המשבר הכלכלי וכעת נאבקים הצדדים על הדרך להיחלצות מהמשבר. הבית הלבן איים להטיל וטו על חקיקת בית הנבחרים בנושא הקוראת להעלות את תקרת החוב בטריליון דולר ולקצץ 1.2 טריליון דולר מתקציב המדינה – סכום שנחשב מבחינת חלק מהרפובליקנים כפשרה. בנוסף, מציעים הרפובליקנים להקים ועדה שתמליץ על קיצוץ נוסף של 1.8 טריליון דולר והעלאה נוספת של תקרת החוב ב-1.6 טריליון דולר.

ממשל אובמה, המציע את "תוכנית ב'" שלו, מאשים את הרפובליקנים ובעיקר את חברי "מסיבות התה" בהצבת האינטרסים המפלגתיים ו"הטוהר האידיאולוגי" לפני המציאות ולפני מה שטוב לכלכלה. "הסיבה היחידה שגישה מאוזנת יותר אינה בדרך לחקיקה עכשיו היא בגלל שכמות נכבדה של רפובליקנים בקונגרס מתעקשים על גישה של קיצוץ בלבד – גישה אשר פוטרת את בעלי ההון והתאגידים הגדולים מתרומה כלשהיא למאמץ", אמר אובמה.

בתוך כך, נראה כי ארה"ב עשויה ליהנות מארכה בתאריך היעד להשגת ההסכם. מכיוון שהמדינה הצליחה לגבות 14 מיליארד דולר במסים מעל הצפוי, עשוי התאריך בו תגיע ארה"ב לתקרת החוב להידחות ל-10 באוגוסט. הפרש זה עשוי לסייע לארה"ב לעמוד בעוד חוב אחד ולדחות את הקץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully