וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: יהורם גאון יקבל פרס על תרומתו לסובלנות התרבותית

13.4.2011 / 11:16

כחודש לאחר שכינה את המוזיקה המזרחית "זבל שלא ברא השטן", נודע לוואלה! חדשות כי הזמר יהורם גאון יקבל פרס על תרומתו לסובלנות תרבותית. גאון: "אם יהיו קולות נגד זכייתי, אז יהיו"

בלעדי לוואלה! חדשות: סערת יהורם גאון מסרבת לדעוך. כחודש בלבד לאחר שעורר סערה ציבורית עם התבטאויתיו בנוגע למוזיקה המזרחית, הזמר יהורם גאון עומד לקבל פרס והוקרה על תרומתו לסובלנות התרבותית. בחודש מאי הקרוב יעניק מכון שכטר למדעי היהדות לזמר את פרס ליבהבר, לעידוד הסובלנות הדתית והפתיחות התרבותית במדינת ישראל. סגן נשיא המכון, איתן קופר, אישר הבוקר (שלישי) את הדברים לוואלה! חדשות.

מדי שנה מעניק מכון שכטר למדעי היהדות את פרס מרק והניה ליבהבר לעידוד סובלנות דתית בישראל עבור תרומה משמעותית להשגת סובלנות דתית ופתיחות תרבותית בישראל. הפרס נוסד בעקבות רצח ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין, בשנת 1995 והוא כולל מענק כספי בשווי של 100,000 שקלים. חתן הפרס נבחר על ידי ועדה ציבורית, ולפי אתר "מכון שכטר", "עליו להדגים בפעולותיו והתבטאויותיו מחויבות לעקרונות הדמוקרטיה והסובלנות בשילוב עם ערכי היהדות". בשנה שעברה הזמר והיוצר שלמה גרוניך והעיתונאי ג'קי לוי היו זוכי הפרס, ובין הזוכים בשנים עברו ניתן למצוא את הרב מיכאל מלכיאור וההיסטוריון מוקי צור.

כזכור, בתחילת חודש מרץ התבטא הזמר יהורם גאון באופן חסר תקדים נגד המוזיקה הים תיכונית. גאון צוטט אז מראיון שהעניק לעיתון הסטודנטים של אריאל, שם אמר כי הוא "מייחל לרגע שהגל העכור של המוזיקה המזרחית יחלוף". לדבריו, "לפעמים אני מקשיב למילים ואני לא מאמין שזה מה שאני שומע. זה כזה זבל שהשטן לא ברא. זה זבל איום. העברית עילגת, יש גם שגיאות בעברית. אני מקשיב למילים ואני לא מאמין למה שאני שומע".

הפרס יחולל סערה?

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר הבוקר יהורם גאון כי הוא אינו יכול לחזות אם התבטאויתיו יחוללו סערה בנוגע לקבלת הפרס."אין לי מושג מה יהיה, זו שאלה היפוטתית. אני לא חוזה עתידות. אם יהיו קולות נגד זכייתי בפרס, אז יהיו. מה זה משנה? מה אני יכול לעשות נגד זה?".

עם פרסום הדברים, עוררו דבריו של גאון שיח תרבותי נוקב על המוזיקה המזרחית. יוסי גיספן, חתן פרס אקו"ם ואחד הכותבים המרכזיים בז'אנר, אמר בשיחה עם וואלה! תרבות כי "יהורם הוא איש אשכולות בזמר העברי", אך לא הבין "מדוע יהורם גאון צריך להופיע בכתבה כל כך זולה שלא מחמיאה לו".

הרב פרופסור נפתלי רוטנברג, רב היישוב הר אדר, הוא הזוכה השני בפרס ליבהבר השנה. הרב רוטנברג משמש כיום יושב ראש תחום תרבות וזהות יהודית ועורך זהויות בכתב עת לתרבות ולזהות יהודית במכון ון ליר בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully