וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאב נחמה: "החוק להחרמת משתמטים - חוק אפל"

עינב שיף

17.2.2011 / 14:08

בניגוד ללא מעט אמנים, סולן אתניקס הגיב בשיחה עם וואלה! תרבות להצעת החוק שתאסור הזמנת הופעות של אמנים שלא שירתו בצה"ל. מנהלו של אביב גפן: "ההצעה - האבסורד בהתגלמותו"

"זה חוק אפל, שמתאים למשטרים מאד חשוכים ולא לישראל, אבל זה כמו הרבה חוקים שעולים פה לאחרונה", כך אמר זאב נחמה, סולן אתניקס בשיחה עם וואלה! תרבות אודות הצעת החוק שתאסור הזמנת הופעות של אמנים שלא שירתו בצה"ל במוסדות ציבוריים. "אני חושב שצריכים לעשות פה הפרדה. חבר'ה צעירים צריכים לעשות צבא, אבל לא צריכים לחבר בין צבא לאמנות בשום צורה ובשום דרך".

נחמה, ששירת שירות צבאי מלא, היה בין האמנים הבודדים שהסכימו לדבר בנושא. מאז שעות הבוקר, פנתה וואלה! תרבות ללא מעט אמנים שיגיבו ל"חוק האמנים המשתמטים" שיידון ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים לענייני חקיקה ועיקרו איסור הזמנת הופעות ברשויות ציבוריות של אמנים שלא שירתו בצבא או בשירות לאומי, כשרק שרת התרבות יכולה לאשר מימון הופעה שכזו. רוב האמנים, גם כאלו שנפגעו בעבר מפעילות צה"ל בנושא, סירבו להגיב.

"לא מתאים למשטר דמוקרטי"

"בלי קשר, אמנים צריכים להשפיע על אנשים כן לעשות צבא, אבל ממש לא צריכים לערבב מי עשה צבא ומי לא עשה", הוסיף נחמה. "זה מאוד לא בריא ומאוד לא נכון. זה שבחור בגיל 18 צריך לקיים את החובות של המדינה, זה בסדר גמור – אבל קהל לא צריך לשפוט אמן, אלא רק בשאלה אם הוא קונה כרטיס או לא קונה כרטיס להופעה שלו. לא צריך לפסול אמנים בגלל דעות פוליטיות, בדיוק מאותה סיבה שלא היה צריך לפסול את היכל התרבות באריאל. זה ממש לא מתאים למשטר דמוקרטי".

גם מאיר קוטלר, סוכנו של אביב גפן - מטרה קבועה לחיצי המתקפה נגד אמנים שלא שירתו בצבא - הגיב לדברים: "צה"ל מסרב לגייס אנשים עם בעיות רפואיות מחד, ומאידך המדינה מפנה אל אותם משוחררים חיצי רעל", אמר קוטלר בשיחה עם וואלה! תרבות. "זה האבסורד בהתגלמותו".

גם רוני ארדיטי, מנהלתו האישית של עברי לידר, עוד יעד לתקיפה בנושא (לידר התגייס והשתחרר במהלך השירות) הגיבה לדברים: "מצער אותי לשמוע, שנה אחר שנה, שברשות מקומית זו או אחרת, או חבר כנסת כזה או אחר, מעלים לסדר היום דווקא את הנושא הזה, במקום להילחם בגזרות מרות, כגון העלאת מחירי המים והדלק, שבוודאי ובוודאי פוגעים יותר בתושבים".

"עברי לידר הוא אחד מהאמנים והיוצרים המובילים והחשובים בישראל", הוסיפה ארדיטי. "תרומתו לתרבות לעשייה ולמוזיקה היא לעין שיעור. חבל שברגע שעירייה נותנת שירות חינם כה חשוב ושוויוני לכל דורש, ומגייסת לשם כך את מיטב האמנים, מי שישלם על כך, בסופו של דבר, יהיה הציבור הרחב".

מוקדם יותר, הביע יו"ר איגוד אמני ישראל, יענקלה מנדל, מחאה חריפה נגד הצעת החוק של ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו). "אני חושב שזו שערורייה מטורפת, כואבת ומכעיסה ואנחנו לא נעבור על זה לסדר היום", אמר מנדל בשיחה עם וואלה! תרבות. "אין ספק שנעתור לבג"צ אם יהיה צורך".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully