וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת לא חברתית: דקר תלמיד כי הושמץ בפייסבוק

רמי שני

29.1.2011 / 10:50

תלמיד בבי"ס יסודי ספג השמצות ב"פייסבוק", הגיע לבית הספר עם סכין, ועל פי החשד רדף אחרי אחת המשמיצות, ודקר קלות תלמיד אחר. "מפחיד שלשם שולחים את הילדים", סיפר אב לתלמיד בבי"ס

תלמיד בכיתה ה' נדקר על פי החשד על ידי חברו לספסל הלימודים שלשום (חמישי) בבית ספר אזורי יסודי בדרום הארץ. מחקירת המשטרה עולה כי כוונת החשוד בדקירה הייתה לאיים ואולי אף לדקור תלמידים שלעגו לו במהלך שיחה ברשת החברתית "פייסבוק". אב לתלמיד בכיתה בה לומד התוקף סיפר כי "מפרטים שסיפרו לנו הילדים עולה שהילד הזה איים על אלו שלעגו לו והחליט לממש את האיום שלו. זה פשוט מפחיד, לדעת שלשם אנחנו שולחים את הילדים שלנו".

האב הוסיף וסיפר כי "הילדים סיפרו שהוא הגיע לבית הספר, פגש באחת התלמידות שהשתתפה בשיחה ב'פייסבוק', והחל לרדוף אחריה בסכין שלופה. במהלך המרדף נפגע ילד אחר ונשרט קלות מלהב הסכין. משהו רע קורה שם, זה מזעזע!" סיכם האב.

הילד נפצע באורח קל מאוד ולא נזקק לטיפול רפואי. מיד לאחר האירוע נלקח הילד הפוגע לטיפול הנהלת בית הספר, ודיווח על הדקירה הועבר למשטרה ולמשרד החינוך. מבירור ראשוני שנערך בין התלמידים, התברר שהתלמיד התוקף אכן סבל מהתגרויות ואמירות פוגעניות שנאמרו כלפיו ברשת החברתית.

מנהלת אגף החינוך של המועצה האזורית אליה משתייך בית הספר, התייחסה לאירוע וציינה כי "צוות בית הספר טיפל מיידית באירוע – בילד הנפגע, בילד הפוגע ובכלל ילדי בית הספר. כמו כן, הועבר דו"ח אירוע למשרד החינוך, ונמסר דיווח לשוטר הקהילתי ולגורמים נוספים, בהתאם לנהלי משרד החינוך". אדר הוסיפה ואמרה כי היא "סומכת על אנשי הצוות המקצועי בבית הספר, שטיפלו באירוע במהירות וביסודיות ובכוונתם להמשיך ולדבר עם התלמידים על ההיבטים החינוכיים והמשמעתיים של האירוע".

"הילדים מגיבים לעתים באופן חריג"

ראוי לציין כי על פי תקנון הרשת החברתית, ילדים בסביבת הגיל המדובר (מתחת לגיל 13) אינם רשאים להקים לעצמם פרופילים באתר "פייסבוק", עם זאת, רבים מהם דווקא פתחו דפים כאלה. מנהלת אגף החינוך במועצה הוסיפה כי "כאמא וכאזרחית, אני מוטרדת מהתקשורת חסרת הגבולות הקיימת בקרב הילדים והנוער שלנו. כל אחד מאתנו - הורים, אנשי חינוך ואזרחים נדרש לערנות מוגברת בכל הנוגע לאופן בו מתקשרים הילדים שלנו, עם מי הם מתקשרים ועל מה הם מדברים. הילדים שלנו חשופים לפגיעות והם מגיבים אליהן לעתים באופן חריג".

הורי התלמידים בבית הספר קיבלו מכתב מהנהלת המוסד ומצוות הייעוץ שלו אודות האירוע והטיפול בו. במכתב הודגשה חשיבות מעורבות ההורים במאמץ המתמשך לשמור על בית הספר כסביבה בטוחה עבור הילדים, ובכלל זה שמירה על ערנות לחפצים אותם מביא הילד לבית הספר. המכתב גם קרא להורים להיות ערניים כלפי אופן התקשורת של הילדים, באינטרנט בכלל וב"פייסבוק" בפרט. עוד צויין כי "התקשורת שמתרחשת בבית בשעות הערב ואחר הצהריים גוררת לעיתים מצבי סיכון הבאים לידי ביטוי גם במערכת החינוך". ההורים הוזמנו לשוחח עם הילדים על הנושא ולשתף את יועצת בית הספר במקרה של התלבטויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully