וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך תדון בסירוב האמנים להופיע באריאל

עינב שיף

29.8.2010 / 0:04

ח"כ זבולון אורלב הודיע כי ייכנס את ועדת החינוך של הכנסת בראשה הוא עומד, לדון בסירובם של קבוצת אנשי תיאטרון להופיע בהיכל התרבות החדש באריאל. "אנשי התיאטרון מנצלים את תפקידם למאבק פוליטי"

"מכתב האמנים" ממשיך לעורר גלים: ח"כ זבולון אורלב, יושב ראש ועדת החינוך, התרבות והספורט, נענה אמש (שבת) לקריאה לקיים דיון בנושא מכתב יוצרי התיאטרון בו הודיעו כי לא יופיעו בהיכל התרבות החדש באריאל והודיע כי יקיים בהקדם דיון בוועדה בנושא. מוקדם יותר אמש הגישו ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) וח"כ כרמל שאמה (הליכוד) בקשה דחופה לדיון בנושא בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת.

"זהו מעשה אנטי תרבותי בעליל, כאשר הוא מחרים מאות אלפי אזרחי ישראל, הגרים ביישובים לגיטימיים ביהודה ושומרון", אמר ח"כ אורלב. "אני מגנה את אנשי התיאטרון, המנצלים את תפקידם בתיאטרון לצורך מאבק פוליטי במתיישבים אזרחי ישראל. הואיל ואני רואה זאת בחומרה רבה אזמן בהקדם דיון בוועדת החינוך, על מנת לברר את הסוגיה, להבטיח שהתיאטרון הציבורי בישראל יופיע בכל יישוב ובכל מקום בו מתגוררים אזרחי ישראל שוחרי תרבות".

"זהו תקדים מקומם ומסוכן המפלה אזרחים תמימים בשל מקום מגוריהם ומונע מהם שירותי תרבות ואמנות חרף היותם משלמי מיסים כחוק", כתבו שאמה ומילר ליו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב, "מדובר באפליה פוליטית מכוערת שיש להוקיע ולעקור מן השורש". חברי הכנסת דורשים "לבחון את דרכי ההתמודדות האפשרית עם התופעה והטלת סנקציות בדמות שלילת מימון ותמיכות ממי שלוקח חלק ביוזמה ההזויה".

"ההופעה מנוגדת לצו מצפוננו"

לפני יומיים פרסמו שורת יוצרי תיאטרון בכירים מכתב המופנה למנכ"לי התיאטראות בישראל, בו הודיעו כי יסרבו ליטול חלק בהצגות שיתקיימו בהיכל התרבות באריאל. במכתב, עליו חתומים בין היתר יהושע סובול, איתי טיראן, דרור קרן ועשרות יוצרים נוספים, נאמר כי הופעה במקום מנוגדת לצו מצפונם.

בתגובה למכתב הודיעה מוקדם יותר שרת התרבות והספורט לימור לבנת כי היא מתנגדת לתוכן המכתב וקוראת להמשיך בהצגות במקום כרגיל. "שרת התרבות קוראת למנכ"לי התיאטראות להתגייס באופן מיידי לטיפול במשבר שנוצר, בו החליטו שחקנים ויוצרים לחלק את החברה בישראל", אמרה השרה. "דבר חמור זה יוצר קרע בחברה, המפלה בין קהלים על פי השקפתם הפוליטית של היוצרים והאמנים. התרבות הינה גשר חברתי ויש להשאיר את הוויכוח הפוליטי מחוץ לחיי התרבות והאמנות".

עוד הוסיפה השרה כי היא "קוראת למנכ"לי התיאטראות להמשיך ולקיים כמתוכנן את לוח המופעים באריאל ובכל חלקי הארץ, שכן לכל אזרח בישראל קיימת הזכות לצרוך תרבות, בכל מקום בו יבחר". בדבריה, לא התייחסה השרה לבנת לצעדים אופרטיביים בהם היא מתכוונת לנקוט כלפי תיאטרון הנתמך על ידי משרד התרבות אשר יסרב להציג באריאל.

עד כה, מנכ"לי הבימה, הקאמרי, בית לסין, חיפה ובאר שבע הביעו התנגדות למכתב: "התיאטראות יופיעו בכל מקום בו יש אזרחים ישראלים שוחרי תיאטרון ישראלי כולל היכל התרבות החדש באריאל", הודיעו מנהלי התיאטראות בהודעה משותפת. "אנו נכבד את ההשקפות הפוליטיות של השחקנים שלנו אולם אנו נביא לאריאל את מיטב הצגות התיאטרון הישראלי".

עדכון ראשון - 19:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully