וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעודד: מספר הלווייתנים הכחולים נמצא בעלייה

מדענים באוניברסיטת וושינגטון פרסמו מחקר חדש, שממנו עולה כי אוכלוסיית היצור הגדול ביותר בעולם חזרה לגודלה ההיסטורי באזור קליפורניה. עם זאת, במקומות אחרים בעולם המין כמעט הוכחד

לווייתן כחול באוקיינוס השקט. AP
התרבות האוכלוסייה צפויה להיעצר, בשל מיצוי יכולות האוקיינוס להכיל אותם/AP

מדענים מאוניברסיטת וושינגטון טוענים כי מין הלווייתן הכחול נמצא בהתאוששות וכי מספר הפרטים בו חזר לרמה יציבה – כך דווח השבוע ברשת BBC. המדענים הדגישו כי שיפור במצב השימור של מין נרשם רק באזור קליפורניה, שם נמנו 2,200 פרטים של היצור הכי גדול בכדור הארץ. כמו כן, עדיין קיים חשש שהלווייתנים ייפגעו מספינות השטות במי האוקיינוס השקט.

"היינו מעדיפים שלא יהיו פגיעות של ספינות בכלל", אמר ד"ר טרבור ברנץ', חוקר באוניברסיטת וושינגטון. "צריך לעשות משהו כדי לעצור את זה, אך 11 פגיעות בשנה הן מספר נמוך בהרבה ממספר הלווייתנים שניצודו בעבר". מחברי המחקר טוענים כי מספר הלווייתנים באזור הגיע ל-97% מרמתו ההיסטורית, שקדמה לציד היונקים הימיים המאסיבי. המדענים גורסים כי לאחר שהגיע מספרם של הלווייתנים כמעט לרמתם ההיסטורית, תיעצר התרבות האוכלוסייה, בשל מיצוי יכולות האוקיינוס להכיל אותם.

לקריאה נוספת על לווייתנים
תיעוד עצוב: עשרות לווייתנים נסחפו לחוף ומתו
הלווייתנים נלכדו בקרח, האסקימואים חסרי אונים
שנים אחרי מותו, מדענים גילו: הלווייתן ידע לדבר

לווייתן כחול ליד ספינת משא, סמוך לחופי קליפורניה, 2008. AP
"11 פגיעות של ספינה בשנה הן מספר נמוך". לווייתן כחול ליד אוניית מטען, סמוך לחופי קליפורניה/AP

עם זאת, לעומת מצבם של היונקים העצומים באזור קליפורניה, המדענים מודעים לכך שאוכלוסיות של הלווייתן הכחול באזורים אחרים בעולם לא הצליחו להתאושש. באנטארקטיקה מספר הלווייתנים הכחולים מגיע ל-1% מרמתו ההיסטורית. "הלווייתנים הכחולים בקליפורניה משגשגים שוב בזכות צעדים שנקטנו כדי לעצור את הציד ולפקח עליהם", הסביר קול מונהאן, אחד ממחברי המחקר באוניברסיטת וושינגטון.

גודלו של הלווייתן הכחול יכול להגיע עד ל-33 מטרים לאורך ומשקלו עד ל-190 טון, מה שהופך אותו ליצור הגדול ביותר בעולם. לשם השוואה, היצור היבשתי הגדול ביותר הוא פיל סוואנה אפריקני, שמגיע "רק" לאורך של עד 7.3 מטר, לגובה של עד ארבעה מטרים ולמשקל מקסימלי של תשעה טונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully