וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראו הוזהרתם: צפייה בפורנו מכווצת את המוח

חוקרים מגרמניה בדקו כיצד מגיב המוח הגברי לצפייה בפורנוגרפיה. הם מצאו כי נפחו קטן ככל שגברה צריכת התכנים. בנוסף, נמצא כי הייתה פחות פעילות מוחית מאשר בעת גירוי מיני

פורנו. GettyImages
יכול לגרום להנאה, אך גם לפגיעה מוחית/GettyImages

הדעה הרווחת היא כי פעילות כמו צפייה בפורנו אמנם יכולה להיחשב על ידי חלק מבני האדם כמהנה, אך בשום אופן לא ככזו התורמת להתפתחותם. כעת, מחקר חדש שפורסם על ידי חוקרים ממכון "מקס פלנק" בגרמניה, קובע כי גברים שצופים בתכנים פורנוגרפיים באופן תדיר אף עלולים לחוות פגיעה מוחית. לטענת החוקרים, צפייה תדירה בפורנו גורמת להקטנת נפח המוח ולפגיעה בתפקודו.

המחקר, שפורסם לאחרונה בירחון הפסיכיאטריה "ג'אמא", מוצא לראשונה מתאם בין פורנוגרפיה לבין שינוי בגודל ובפעילות המוח. החוקרים חילקו שאלונים ל-64 גברים בריאים בגילאי 21 עד 45, בהם שאלו אותם על הרגלי הצפייה שלהם בתכנים פורנוגרפיים. בנוסף, בדקו החוקרים כיצד מגיב המוח שלהם לתמונות פורנוגרפיות על ידי כך שצילמו את השינויים בנפח המוח. התוצאות הראו כי התאים במוח היו פעילים בעת צפייה בפורנו יותר מאשר הם פעילים במהלך גירוי מיני מעשי.

"מצאנו כי נפח הסטריאטום, אזור במוח שאחראי על מגוון תהליכים קוגניטיביים, היה קטן יותר ככל שצריכת הפורנוגרפיה של הנבדקים גדלה", אמרה ד"ר סימון קון, החוקרת שניהלה את המחקר. "יותר מכך", הוסיפה, "מצאנו שאזור אחר במוח, שבדרך כלל פעיל כאשר אנשים חווים גירוי מיני, הראה פחות פעילות בעת שהמשתתפים במחקר צפו בפורנו".

ד"ר קון הדגישה כי לא רק צפייה בפורונו, כי אם גם פעילויות אנושיות נוספות שמבוצעות באופן יומיומי, כמו נהיגה למשל, נקשרים לשינויים מסוימים בגודל המוח ובתפקודו. "באופן בסיסי", הדגישה, "כל פעילות שבני אדם מבצעים בתדירות גבוהה עשוי לעצב את מבנה המוח שלהם כמו גם את תפקודו".

עוד סיפורים שאסור לפספס:
למה התמנון לא מסתבך בפלונטר?
מדענים אמריקנים: "בקרוב ניצור קשר עם חייזרים"
צפו: נולדה עם ראש נוסף מחובר לבטנה ונותחה בהצלחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully