וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה מדעי: אלה צעדי הריקוד שיימשכו נשים

קבוצת מדענים בדקה מה נשים מחפשות כשהן על רחבת הריקודים ואיזה תנועות גוף ימשכו את תשומת ליבן. ספויילר: אם אתם שמאליים אתם בבעיה. צפו בסרטון שמדגים כיצד נראה רקדן מושך

גבר רוקד. ShutterStock
המדע למען הרקדנים/ShutterStock

תמיד רציתם לכבוש את בנות המין השני באמצעות תנועות הריקוד שלכם? המדע מתגייס למענכם. קבוצת מדענים מאנגליה וגרמניה, המתמחים בבביולוגיה אבולוציונית וסביבתית, טוענים כי בדקו את המדע של הריקוד והגיעו למסקנות שיבטיחו שצעדי הריקוד ימשכו את תשומת ליבן של הנשים סביבך.

המדענים, מאוניברסיטאות נורת'ומבריה וגוטינגן ביקשו לבדוק מה נשים מחפשות בפרטנר לריקוד מכיוון שלטענתם, "יכולות ריקוד, בייחוד אצל גברים, יכולה לשמש כאבחנה לאיכות בן הזוג". החוקרים אמרו כי הם מודעים לכך שקשה מאוד לבודד תנועות ריקוד ספציפיות ולהתעלם מגורמים נוספים כמו תווי הפנים, מבנה הגוף ומאפיינים סוציו-אקונומים שמהווים גורם מרכזי בדרך בה בני אדם שופטים זה את זה. לכן הם הגו את הניסוי – הם גייסו 30 גברים שרקדו לקצב תופים במשך 30 שניות. הגברים לא קיבלו שום הנחייה מיוחדת כיצד לרקוד והתנועות שלהם צולמו באמצעות מערכת מיוחדת המתעדת את תנועות הגוף. כל ריקוד הפך לסרטון אנימציה בן 30 שניות בו הרקדן הפך לדמות אווטאר ממוחשבת חסרת מאפיינים.

לאחר מכן ביקשו החוקרים מ-37 נשים לצפות בסרטונים ולדרג אותם בסולם של אחד עד שבע לפי מידת האטרקטיביות שלהם. החוקרים פיתחו טקסונומיה (סיווג שיטתי של עצמים מאותו תחום) של צעדי הריקוד השונים. הם הבחינו בין שלושה אזורי גוף: מרכז הגוף - הכולל את הצוואר והגו, אזור הרגליים - הכולל את הברכיים, הירכיים והקרסוליים, ואזור הידיים – הכולל את הכתפיים, המרפקים וכפות הידיים. עבור כל רקדן נמדדו זוויות הריקוד וסוגי התנועות שבוצעו בכל אזור – כולל המהירות, גודל התנועות והמגוון שלהן (כיפוף, סיבוב או נענוע).

מסיבת ריקודים. ShutterStock
אל תזיזו את הידיים בזמן הריקוד/ShutterStock

החוקרים מצאו כי נשים נתנו ציון גבוה יותר לרקדנים שנטו להזיז יותר ובצורה מגוונת את הראש, הצוואר והגו העליון. מהירות הרגליים היוותה גם היא שיקול בקרב נשים, בייחוד כיפוף וסיבוב של הברך הימנית. במה שעשוי להיות חדשות רעות עבור 20 אחוזים מהגברים שהם שמאלים ברגליהם – התגלה כי תנועה של הברך השמאלית אינה משפיעה על הנשים כמו זו של ברך ימין. למעשה, למספר תנועות של רגל שמאל הייתה אפילו השפעה שלילית בקרב הנשים שייחסו אותן ליכולת ריקוד נמוכה ונתנו ניקוד נמוך יותר לגברים שהרבו להזיז את הרגל השמאלית. הממצאים הללו מציעים כי יש משהו באמירה הישנה בעלת הנופך השלילי של "שתי רגלים שמאליות". הפתעה אחרונה נרשמה כאשר התברר כי תנועות של הזרוע לא השפיעו כלל על הנשים והם לא ייחסו אותה ליכולות הריקוד של הגבר.

החוקרים אומרים כי אם מנסים להסיק משהו מהמחקר הזה אל מחוץ לרחבת הריקודים, יתכן כי הממצאים מראים כי לתנועות הריקוד של הגברים יש השפעה על התפיסה בקרב נשים לגבי הבריאות, האיכות הגנטית וההיסטוריה ההתפתחותית של הגבר. יחד עם זאת, מחברי המחקר מדגישים כי יש לבצע מחקר נוסף בכדי לקבוע מסקנות סופיות – כמו למשל לבצע מחקר דומה על ריקודי נשים. בנתים – נסו לא להזיז את רגל שמאל בזמן שאתם רוקדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

כך נראה רקדן טוב לפי המחקר

וכך נראה רקדן רע

  • עוד באותו נושא:
  • ריקוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully