וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הפרופסור מקבל בשורה קוסמית ששווה פרס נובל

עוזר מחקר מהצוות שאישש את תיאוריית המפץ הגדול בישר על כך בהפתעה למייסד "תיאוריית ההתנפחות". הפרופסור: "חשבתי שהוא שליח, והוא באמת הביא לי בשורה שחיכיתי לה 30 שנה"

יח"צ - חד פעמי

לגילוי המדעי המרעיש על המפץ הגדול יש גם זווית אנושית מרגשת לא פחות: אוניברסיטת סטנפורד האמריקנית פרסמה אמש (שני) בערוץ היוטיוב שלה סרטון המתעד את הרגע שבו עוזר מחקר מצוות BICEP שגילה את הממצאים מודיע על כך לאנדריי לינדה, פרופסור לפיזיקה מהאוניברסיטה שפיתח עוד ב-1983 את תיאוריית ההתנפחות – זו שלפיה המפץ הגדול גרם לגרגר זעיר להפוך לרבע גלקסיה בשבריר שנייה.

עוד על הגילוי המדעי המסעיר:
אופטימיות קוסמית: נמצאה עדות למפץ הגדול
"גילוי גלי הכבידה - בסקאלה של פרס נובל"

פרופסור אנדריי לינדה לפני קבלת הבשורה על התגלית החדשה שמאששת את תיאוריית המפץ הגדול. מרץ 2014. מתוך סרטון יוטיוב, צילום מסך
"מצאנו את ה'אקדח המעשן' של התיאוריה". צ'או לין-קואו בפתח ביתו של לינדה, מבשר לו על הממצאים/צילום מסך, מתוך סרטון יוטיוב

"היום אני עומד לספר לו שמצאנו את ה'אקדח המעשן' של התיאוריה, אין לו מושג שאני בא", אומר עוזר המחקר צ'או לין-קואו רגע לפני הדפיקה על דלת ביתו של הפרופסור, כשבידו בקבוק שמפניה לרגל המאורע. "חמש סיגמא", הוא מודיע ללינדה, בהתייחסו למובהקות הסטטיסטית המרשימה של הממצאים, שמשמעה כי יש סיכוי של אחד לשלושה וחצי מיליון שהתוצאות התקבלו במקרה – "תקן הזהב של המובהקות". "רק רגע, אתה יכול לחזור על זה שוב?", מבקש הפרופסור.

"חשבתי שזה שליח שישאל: הזמנת משהו?", שחזר לינדה את הדקות המרגשות לאחר שנרגע מעט. "כן, הזמנתי את זה לפני 30 שנה. סוף כל סוף זה הגיע. אם זה אמיתי, זה רגע של הבנה של הטבע בעוצמה כזו שזה פשוט מדהים, בואו רק נקווה שזה לא טריק". הוא אף פנה לעוזר המחקר הצעיר ואמר לו: "תודה רבה לכם שעשיתם את זה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פרופסור אנדריי לינדה לאחרקבלת הבשורה על התגלית החדשה שמאששת את תיאוריית המפץ הגדול. מרץ 2014. מתוך סרטון יוטיוב, צילום מסך
מרימים כוס לכבוד התגלית/צילום מסך, מתוך סרטון יוטיוב

אמש פורסם כי חוקרים אמריקנים ממרכז הרווארד-סמיתסוניאן לאסטרופיזיקה באוניברסיטת הרווארד מדדו כי הקרינה אלקטרומגנטית בחלל הנקראת קרינת הרקע הקוסמית היא מקוטבת, מה שמאשש לטענתם את תיאוריית המפץ הגדול, שלפיה היקום, ממדי הזמן והמרחב נוצרו במפץ לפני כ-14 מיליארד שנה. הממצא החדש, שהתגלה באמצעות טלסקופ המוצב במתקן BICEP2 בקוטב הדרומי, מאשש לטענת החוקרים את תיאוריית "ההתנפחות הקוסמית".

לדברי החוקרים, הגילוי של אותם "גלי כבידה" עשוי לאשש את חלקה האחרון של תיאוריית היחסות הכללית של אלברט איינשטיין ולסייע לחוקרים להבין כיצד נוצר היקום. הגלים, על פי המסקנה שעלתה מהתצפיות של החוקרים, נעים דרך מרחבי הזמן והחלל והם מוגדרים "הרטט הראשון של המפץ הגדול". הגילוי גם מסייע בניסיון לאחד במסגרת תיאורטית אחת את תיאוריית מכניקת הקוואנטים, המתייחסת להתנהגות הפיזיקה בסדרי הגודל הקטנים ביותר, ואת תורת היחסות הכללית, המתייחסת לעולם העצמים הגדולים.

הטלסקופ BICEP2 וטלסקופ הקוטב הדרומי באנטארקטיקה. AP
הטלסקופ BICEP2 בקוטב הדרומי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully