וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא שקר: "לטאת פינוקיו" צצה מחדש אחרי 50 שנה

צוות מיוחד שפעל באקוודור במשך שלוש שנים, אישר כי אכן מדובר בלטאה המסתורית שנכחדה לכאורה ב-1960. האף הארוך של ה"פינוקיו" מיועד להאדיר את האון הגברי של הזכרים

צילום: TROPICAL HERPING

במשך 50 שנה סברו חוקרים שלטאת פינוקיו נכחדה, אך לאחרונה היא התגלתה מחדש ביערות הגשם של אקוודור. צוות מיוחד של צלמים וחוקרים, שעקב אחרי הלטאה במשך שלוש שנים, אישר כי אכן מדובר בלטאה המסתורית, המתאפיינת באף ארוך במיוחד. היא אותרה "ב"יערות העננים" שבחלקה הצפון-מערבי של אקוודור, חורשות עבותות באזורים רוויי-לחות שענני ערפל כבדים מרחפים בהן.

אלחנדרו ארטגה, ראש צוות החיפוש, אמר לאתר LiveScience כי הלטאה, הידועה גם בשם "אנולה פינוקיו", התגלתה לראשונה בשנת 1953. בשנים 2005-1960 גברה ההערכה שהיא נכחדה, אך לפני 8 שנים, אורינתולוג (חוקר עופות) הבחין במקרה ב"פינוקיו" חוצה את הכביש באזור מבודד באקוודור. לאותו אזור יצאה משלחת החיפוש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לטאת פינוקיו, כפי שצולמה על-ידי החוקרים באקוודור/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטאת פינוקיו (Anolis proboscis) מוגדרת כעת מחדש מין בסכנת הכחדה. מדענים סבורים שהאף הארוך של הלטאה נועד להאדיר את האון המיני של הזכר, ואין לו תפקיד מעשי בפועל.

לפי ערוץ דיסקברי, צוותים לאיתור לטאות בדרך כלל פועלים בלילה. הלטאות מגיחות החוצה בשעות החושך בצבעים עזים יותר מאשר ביום, והן נוטות לנוע בלילה באיטיות רבה יותר כדי לחקור את הסביבה, בזמן ששאר החיות ישנות ואינן מהוות סיכון עבורן.


עוד חדשות מעולם החיות
הקוף, האף והמכוער: נבחרה החיה המגעילה בעולם
מאכלי ים: תיירים נדהמו לראות כריש זולל לווייתן
הקואלה, הסמל הלאומי של אוסטרליה, עלול להיעלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully