וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה לחג מחברת החשמל: זיהום אוויר ורעש

אריאל נוי

26.9.2010 / 19:10

תקלה בתחנת הכוח בחדרה גרמה לזיהום אוויר ולרעשים מחרידים בערב חג הסוכות. אחד התושבים לוואלה! חדשות: "הילדות שלי השתעלו, והיה להן קשה לישון". חברת החשמל: "העלייה בזיהום האוויר עומדת בתקנים"

שלומי גבאי

(עריכה: עידן גוראל. צילום: שלומי גבאי ואריאל נוי. קריינות:אביב אברמוביץ')

בשעה שהמוני בית ישראל התכוננו לחגוג את ערב חג הסוכות בתחנת הכוח "אורות רבין" של חברת החשמל בחדרה, פעלו העובדים לתקן תקלה חריגה. כבר בשעות הצהריים, לפני כניסת החג, נראה עשן שחור מיתמר מארובות התחנה. תושבי האזור והמטיילים הרבים במהלך החג הרגישו את הזיהום באוויר, והמוקד העירוני הוצף בתלונות.

עמית מנשה, תושב שכונת "חפציבה" הצמודה לתחנת הכוח ואב לשתי ילדות בנות ארבע וחמש, סיפר לוואלה! חדשות כי "ראינו עשן שחור עולה מהארובות. הילדות שלי השתעלו, והיה להן קשה לישון".

מנשה סיפר כי בנוסף לזיהום האוויר החמור מהארובות נראו חלקיקים באוויר ואף אבק פחם שהציף את השכונה. "מלבד בעיית הזיהום ואבק הפחם, כל כמה דקות היינו שומעים תרועה מחרידה מהארובה. באמצע שיחה היינו מפסיקים לדבר כי אפשר היה לשמוע אחד את השני. ככה זה נמשך כמה ימים. בשעות הערב הבנות שלי היו מתעוררות מהרעש, פשוט סיוט".

באיגוד ערים שרון כרמל לשמירת איכות הסביבה אישרו את הפרטים לוואלה! חדשות ואף סיפרו כי בעקבות התלונות הם התריעו על התקלה בפני חברת החשמל. יו"ר איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה, שרון-כרמל אילן שדה, אמר כי "ביום רביעי אירעה תקלה באחת מיחידות הייצור בתחנת הכוח. בעקבות זאת נפלטו חלקיקים בכמות מוגברת מהארובה הדרומית. החלקיקים גרמו לזיהום האוויר באזור. בד בבד פנו תושבים משכונת חפציבה בתלונות על רעש חריג העולה מתחנת הכוח. האיגוד פנה להנהלת תחנת הכח כבר ביום רביעי, וזו התחייבה להפחית את פליטות החלקיקים המזהמים. ואכן, על פי בדיקה שערך צוות הניטור של האיגוד, הדבר בוצע.

באיגוד זעמו על טענת חברת החשמל, לפיה הדבר היה מתואם. ירוחם לקריץ, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות סביבה שרון כרמל, מסר לוואלה! חדשות כי "שום דבר לא היה מתואם. בחברת החשמל לא עשו את השיפוצים הנדרשים, ואז קרתה הנפילה. אין דבר כזה לתאם תקלה. היחידה הזו נפלה בצורה בלתי מתוכננת".

לדברי איגוד הערים, זיהום האוויר היה בלתי נמנע, וכך גם הרעש המחריד שפקד את תושבי האזור במשך ארבעה ימים. "לגבי הפנייה בדבר הרעש, צוות האיגוד בודק את הנושא מול חברת החשמל. איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון כרמל עוקב אחר פעילות תחנת הכח באמצעות תחנות ניטור אויר ואמצעים נוספים בזמן אמת, ופועל על מנת למנוע ולהתריע על תקלות מעין אלו , וזאת בכדי שתושבי האזור ייהנו מסביבה נקייה ללא זיהום אויר ורעשים", אמר שדה.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "יחידה מספר 1 באתר אורות רבין הופסקה לצורך טיפול בתקלה. דבר שתואם עם איגוד ערים לאיכות סביבה שרון כרמל. הפסקה זו גררה הפסקה של המשקע האלקטרו-סטאטי מטעמי בטיחות כתוצאה מכך הייתה עלייה בפליטות חלקיקים. יודגש כי העלייה הנדונה עומדת בתקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully