וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: על המעצמות להכיר בזכותנו לגרעין

בכיר אירני התייחס לפגישת נציגי שש המעצמות, שהסתיימה ללא החלטה להטיל סנקציות נוספות נגד מדינתו, וקרא להן לאמץ "גישה מציאותית"

שש המעצמות יוכלו להשיג תוצאות בשיחותיהן עם אירן, אם יאמצו גישה מציאותית ויכירו בזכויות הגרעין של אירן. כך אמר היום (ראשון) רמין מהמנפרסט, דובר משרד החוץ האירני.

מהמנפרסט אמר את הדברים לאחר שאמש הסתיימה ללא תוצאות פגישת המעצמות בניו יורק בנוגע להטלת סנקציות נגד אירן. סין, ששלחה לפגישה נציג בדרג נמוך, התנגדה להטלת סנקציות נוספות.

הפגישה בין נציגי ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין נערכה לאחר שאירן התעלמה מתאריך היעד של 31 בדצמבר שקבעה לה ארצות הברית כדי להשיב על טיוטת הסכם סבא"א להעשרת האורניום.

סוכנות הידיעות IRNA דיווחה כי מהמנפרסט תיאר את אי היכולת של המעצמות להגיע להסכמה כדבר טבעי. "הפתרון נעוץ בהכרה של זכויות הגרעין של אירן על ידי הקבוצה", אמר. הוא הוסיף, כי "לפגישה המתוכננת של שש המעצמות לא יהיו תוצאות ברורות, כל עוד לא תהיה להן גישה מציאותית".

האיחוד האירופי, שאירח את הפגישה במשרדיו בניו יורק, מסר כי אף שלפגישה לא היו תוצאות ממשיות, הטלת סנקציות חדשות נגד אירן עדיין נמצאת על סדר היום של המעצמות, והן יקיימו פגישות נוספות בנושא זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully