וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק באבולה: אלפי מנות חיסון יועברו עד 2015

27.9.2014 / 21:20

ארגון הבריאות העולמי עדכן שאלפי מנות של שני חיסונים ניסיוניים צפויות להיות מיוצרות בקרוב ויועברו למדינות הנגועות. עם זאת, הבהירו בארגון כי הם טרם הוכחו כיעילים

לראשונה בעולם, אזרחית בריטית בריאה קיבלה חיסון ניסיוני לאבולה באוניברסיטת אוקספורד. רויטרס
מנה של חיסון ניסיוני לאבולה באוניברסיטת אוקספורד, בריטניה/רויטרס

תקווה למיגור המגפה הקטלנית? אלפי מנות של חיסון ניסיוני לנגיף האבולה יהיו זמינות בחודשים הקרובים – כך נמסר אתמול (שישי) מארגון הבריאות העולמי. החיסון יינתן לאנשי הצוותים הרפואיים הפועלים במדינות הנגועות במערב אפריקה ולאנשים אחרים הבאים במגע עם חולים במחלה הקטלנית.

עם זאת, המשנה למזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, מארי-פול קייני, הבהירה במסיבת עיתונאים שנערכה במטה הארגון בז'נבה כי טרם נמצא חיסון שהוכח כיעיל או כבטוח לשימוש. חלק מהניסויים הדרושים על מנת להבטיח שהחיסונים שיחולקו אינם מזיקים לבני אדם כבר החלו, וניסויים נוספים רבים צפויים בחודשים הקרובים, עד לחלוקת מנות החיסון.

המאבק למיגור האבולה - עוד בוואלה! חדשות:
"מדינות מערב אפריקה עלולות לקרוס בשל האבולה"
מחקר חדש מזהיר: 1.4 מיליון מקרי אבולה עד 2015
"חולים קונים דם של שורדי אבולה בשוק השחור"

סגן מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי ומשנה למנכ"ל הארגון, בדיון על חיסון לאבולה, 4 בספטמבר. רויטרס
מארי-פול קייני/רויטרס

ממשלת קנדה תרמה 800 מבחנות של חיסון ניסיוני שפיתחה חברת "NewLink Genetics", אשר טרם קיבל אישור רשמי, והחברה צפויה לייצר כמה אלפי מנות נוספות בחודשים הקרובים. קייני הסבירה כי לא ברור בדיוק כמה מנות חיסון ניתן להפיק מהמבחנות שהועברו, מכיוון שטרם נקבעה יעילותו של החיסון, אולם ההערכה היא כי יהיה ניתן לחסן כ-1,500 בני אדם עם הכמות שכבר הועברה.

עד תחילת שנת 2015, צפויות להיות מיוצרות כ-10 אלף מנות נוספות של חיסון אחר, שפותח במשותף על ידי המכון האמריקני הלאומי לבריאות וחברת "גלקסו-סמית'-קליין". אף על פי כן, קייני הוסיפה: "זה לא יהיה מבצע חיסון מאסיבי. עד שתוכח יעילותו של החיסון, יש להמשיך לנקוט את כל אמצעי הזהירות אשר בשימוש כיום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עובדי בריאות עם אישה החשודה כחולה באבולה. מונרוביה, ליברליה, 15 בספטמבר 2014. רויטרס
פינוי חולת אבולה במונרוביה, בירת ליבריה/רויטרס

כמו כן, קייני התייחסה לכך שלאחרונה החל ארגון הבריאות העולמי לבחון שימוש בדם של בני אדם שנדבקו באבולה והחלימו, על מנת לפתח נסיוב. עם זאת, עדיין יש צורך במחקר נוסף על מנת לקבוע אם אכן ניתן לפתח טיפול יעיל למחלה בדרך זו. קייני הוסיפה כי לשם כך יהיה צורך בהקמת מעבדות והכשרת עובדים במערב אפריקה וכעת נבדקת באו"ם היתכנות פעולה כזאת.

אתמול נמסר מהארגון כי מניין ההרוגים מהמגפה עלה ל-3,091. לפי נתוני הארגון, 6,574 בני אדם נדבקו בווירוס. מניין ההרוגים בליבריה עומד על 1,830 בני אדם - קרוב לפי שלושה ממניין ההרוגים בגינאה ובסיירה לאון, שתי המדינות הנוספות שנפגעו באורח הקשה ביותר מהמגפה. רק ביומיים האחרונים התגלו 150 מקרי מוות בליבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully